V první polovině tohoto roku se objevily první spekulace ohledně terénní verze elektrického Hyundaie Ioniq 5. Ta by měla doplnit běžnou modelovou řadu a stát se protikladem k polozávodní variantě N. Nyní to vypadá, že lehce zvýšený a oplastovaný Ioniq 5 prochází dalšími testy, přičemž v sériovém provedení má dostat označení XRT. Informuje o tom electrek.co a novým poznávacím znamením je nálepka vpředu na voze, která jasně ukazuje, že terénní elektromobil nabídne technologii Hyundai E-Terrain. Zatím se neví, pro jaké trhy bude Ioniq 5 XRT určen, ale původně se hovořilo o severoamerickém trhu. Díky oblíbenosti takových verzí i u Evropanů je však možné, že dorazí taktéž k nám.
Hyundai IONIQ 5 XRT Spied, E-Terrain Mode Confirmed https://t.co/fOolJbzqjm
— marylynnjuszczak (@marylynnjuszcza) August 26, 2024
Podle nově získaných fotografií se chystané provedení XRT vyznačuje velkými červenými tažnými oky v předním nárazníku. Parkovací senzory pak dostaly o něco vyšší umístění a ve standardu sériové verze se zcela jistě objeví kola s pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Ohledně zmíněného systému Hyundai E-Terrain se ví jen to, že přerozděluje hnací sílu na jednotlivá kola, a to na základě dostupné trakce a stavu vozovky. Součástí by měl být i systém ESC, který by měl nabídnout dodatečné režimy sníh, písek a bláto. Rozdělení hnací síly se pak může měnit v poměru 50:50, nebo v případě velké ztráty přilnavosti si verze XRT pošle až 100 % výkonu na jednu z náprav. A kdy máme čekat premiéru? To zatím známo není, ale spekulace hovoří o příštím roce v létě.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (Facelift 2024) LR 4x4 Power
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 2 120 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm |
Baterie | 89 kWh (84 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 529 990 Kč |