BMW na IAA v Mnichově představilo svoji dlouho připravovanou a očekávanou novinku. Model iX3 jakožto první z vozů postavených na tzv. Neue Klasse zahajuje novou éru elektromobilů mnichovské automobilky. Nabídne nové pojetí designu, 800V architekturu, strukturální baterii s novými cylindrickými články, dojezd přes 800 kilometrů, nabíjení výkonem 400 kW, nový koncept interiéru a rovněž zcela nový infotainment BMW Panoramic iDrive. A zatímco auto takové a všechny jeho designové novinky jsme vám přestavili v předchozím podrobném článku, dnes se zaměříme právě na nový infotainment. Ten je zcela dotykový a BMW už vůbec nepoužívá svůj ikonický otočný ovladač iDrive, který byl nedílnou součástí mnichovských interiérů po více než dvě desetiletí. Nejlépe si vše prohlédnete na videu, které vkládáme níže.
Začátek nové éry. Vyzkoušeli jsme, jak se ovládá nový BMW Panoramic iDrive
BMW Panoramic iDrive je označení nové generace koncepce, kterou uvidíme prakticky u všech nových BMW. Rozloučit se musíme s klasickým displejem před řidičem, který nahrazuje velký projekční displej Panoramic Vision táhnoucí se na spodní straně čelního skla od jednoho A-sloupku k druhému. Ten doplňuje klasický head-up displej s rozšířenou realitou (za příplatek) a vedle volantu pak velmi jemný 18palcový hlavní displej infotainmentu s netradičním šestiúhelníkovým tvarem zkoseným směrem k řidiči, rozlišením 3340x1440 px. a se zcela novým prostředím Operačního systému X.





Hned po nastoupení jsem si všimnul, že ačkoliv sedím v SUV, můj pocit z posezu je spíše jako v sedanu, protože kapota je výše, než bývá zvykem a je přes ni vidět hůře, než z jiných SUV. Může za to právě ten panoramatický projekční displej. Skutečná průhledná část okna tak začíná až nad ním. Nevidím to ale jako problém. Díky velkoryse vysoké střeše si nižší osoby mohou sedadlo dát výše a já oceňuji naopak sedanový pocit z posezu. Mimochodem Panoramic Vision displej je součástí základní výbavy a jak nám BMW potvrdilo, dostanou ho postupně úplně všechny BMW.
Jde v podstatě o head-up displej a na skle není přímo umístěn displej. Je tak zobrazen jen odraz, což dodává zajímavou hloubku, obraz není tak ostrý a pro oči to působí příjemněji. Panoramic Vision nahrahuje kapličku před řidičem a zobrazuje důležité informace jako rychlost mnohem lépe v zorném poli a není potřeba skoro vůbec sklápět zrak dolů. Další obsah si můžete jednoduše navolit formou 6 widgetů, které se táhnou po celé šířce auta, přičemž na výběr je jich rovných 20.
Na první pohled upoutá zcela nový volant s dotykovými tlačítky na rádoby skleněných plochách. Ano, nejsou to fyzická tlačítka, která bych zde viděl raději, ale i ta dotyková dávají slušnou haptickou odezvu a BMW se snažilo o výrazné tvarové odlišení, abyste i poslepu věděli, co mačkáte. Tlačítka mají navíc variabilní podsvětlení – například pokud vám někdo volá, tlačítko s telefonem se podbarví zeleně, v průběhu hovoru pak červeně, aby vám bylo hned jasné, jakou funkci má.



Samotný Operační systém X je velkým krokem kupředu. Je rychlý, designově vychytaný, přehledný a přináší mnoho nových funkcí. Opět je postaven na Androidu. Hlavní zobrazení vždy obsahuje mapu (nebo MyModes pozadí) a po levé straně konfigurovatelné widgety. Mapa disponuje krásnými 3D budovami a celkově moderním a přehledným zobrazením. Stačí stáhnout lištu seshora a dostanete se k vybraným uživatelským zkratkám.












Infotainment si můžete rozširovat díky obchodu s aplikacemi, kterých je tam už nyní několik desítek. Prim hrají pochopitelně audio aplikace jako je Spotify, TuneIn, Audible či Amazon Music, nechybí ale ani YouTube nebo TiVo, které sdružuje další video služby. Nejen pro děti jsou pak určeny Air Console Games, kde váš telefon slouží jako herní konzole.





Ovládání všech funkcí usnadňuje nový hlasový asistent s umělou inteligencí na bázi LLM (velkých jazykových modelů).
Celkově je infotainment velkým skokem ku předu. Oceňuji přehlednější filozofii a prostředí, velmi se mi také líbí koncept Panoramic Vision, který nahrazuje displej před řidičem. Pochvalu si BMW zaslouží také za obchod s aplikacemi a širokou konfigurovatelnost. Jsem velmi zvědavý, jak se BMW Panoramic iDrive osvědčí za jízdy a při reálném použití. To budeme mít možnost zjistit v následujících měsících.








Výroba nového BMW iX3 byla právě zahájena v Maďarsku. Na český trh se dostane na jaře roku 2026, cenovka verze xDrive s výkonem 345 kW byla stanovena na 1,7 milionu Kč. Levnější verze budu oznámeny později. Kompletní informace a dojmy z BMW iX3 naleznete v našem dřívějším článku.
