Možná si pamatuje, jak jste se poprvé pokusili vyslovit název nejexotičtější korejské automobilky. Ta se totiž na domácím trhu usadila už v 90. letech a se svými výstředně tvarovanými off-roady slavila úspěch 20 let před nástupem módy SUV. Není divu, robustní technika, velké diesely Mercedes-Benz, to vše za pár korun. A kdo se odvážil, později nelitoval; prajednoduchá auta vydržela nemožné a jejich nezaměnitelné karoserie nestárnou. I na původní Korando či Musso z 90. let se dnes dá koukat.
Jenže nejmenší korejská automobilka, vzniklá pro uspokojení někdejšího protekcionistického domácího trhu, po střetu s tržním světem zkrachovala, několikrát změnila vlastníka a aktuálně patří indické skupině Mahindra & Mahindra Limited. Ta jí vlila novou krev do žil a Ssangyongy se svým stále nezvykle odvázaným designem a přitom solidní technikou za příjemné ceny vítaně oživují automobilový trh. I ten český.
#SsangYong accelerates new model development to secure future!
— SsangYong GB (@SsangYongGB) June 15, 2021
SsangYong Motors has announced acceleration in its new car development programme in preparation for its future, and as part of a robust set of self–help measures.
Find out morehttps://t.co/4Cih10Og9C#SsangYongGB pic.twitter.com/DiTqQwfJc0
Korejská značka právě nyní začíná podle insideevs.com vyrábět svůj první elektromobil Ssangyong Korando e-Motion a v létě jej začne dodávat na evropské trhy. Vznikl přestavbou spalovacího Koranda od externího partnera; samotná nevelká automobilka na podobné věci nemá kapacity. Tomu odpovídají první zjištěné parametry, zatím neoficiální, protože automobilka o novince dosud téměř nic konkrétního neprozradila. Malý crossover velikosti Hyundaie Kona Electric by měl pohánět přední kola výkonem 140 kW (190 k) a dosáhnout tak maximální rychlosti 153 km/h. Baterie 61,5 kWh by měla stačit na relativně skromný dojezd 305 km/h. Víc toho ale opravdu není, navíc se některá čísla zřejmě ještě změní.
Ssangyong ale napřesrok chystá další, mnohem zajímavější elektrický počin. Tentokrát čistě elektrický, plnohodnotný off-road J100 e-Motion. O něm ale v tuto chvíli nevíme vůbec nic, kromě toho, že na trhu prakticky nebude mít konkurenci. Půjde totiž o vůz, primárně určený do těžkého terénu, na způsob Jeepu Wrangler Rubicon.