Zajištění bezpečného a udržitelného dodavatelského řetězce lithia od čisté horniny je základní podmínkou úspěšného přechodu na elektromobilitu. Bez něj přestane do 10 let existovat severoamerický automobilový průmysl. Tak to aspoň vidí Philip Gross, šéf společnosti Snow Lake Lithium. Ta hodlá vybudovat integrovaný systém, na jehož počátku bude těžba přímo na domácím kontinentu a na konci 160 000 tun spodumenu s 6% obsahem lithia ročně po dobu 8 až 10 let, naložených na vlakových soupravách, mířících do zpracovatelských závodů. V nich vzniklý hydroxid lithný se rozveze rovněž vlaky do jednotlivých baterkáren, stojících v relativně snadném dosahu. Zejména LG Chem, Panasonic/Tesla, Ford a LG Chem/GM.
Mnohem důležitější zprávou ale je, že má provoz celého dolu vůbec poprvé na světě zajišťovat kompletně elektřina. A ta má navíc pocházet z vodních elektráren v okolí, které prý pokryjí 98 % spotřeby. Pokud jde o reálné plány, mohlo by se jednat o zásadní obrat v ekologické bilanci výroby elektromobilů, kterou tradičně nejvíce kazí získávání a dovoz surovin na výrobu baterií. Jde tedy o projekt navýsost ekologický, ale i strategický; státy se zdroji lithia už nyní začínají znárodňovat jejich zdroje a bránit nekontrolovanému vývozu. A podle Grosse se ke stejnému kroku prý chystají v horizontu 5 až 10 let i Spojené státy.
Společnost údajně nemá problém s investory, shání ale firmu, která by jí pomohla s výstavbou zpracovatelských linek. Společnost Nova Minerals Ltd. koupila v roce 2016 přes 55 000 akrů (přes 200 km2) pozemků v provincii Manitoba. O dva roky později založila dceru Snow Lake Lithium, která se věnuje konsolidaci a průzkumu pozemků. Prozkoumáno má aktuálně kolem jednoho procenta rozlohy, chce ale průzkum zrychlit. Zároveň zahájila administrativní procesy, spojené se zahájením těžby. Ty by měly zabrat 18 až 24 měsíců. A pak se podle Grosse sníží závislost na Číně a zkrátí se dodavatelský řetězec jedné z nejdůležitějších surovin pro elektromobilitu.