Společnost KYMCO prozradila detaily o elektrickém superbiku SuperNEX

Společnost KYMCO prozradila detaily o elektrickém superbiku SuperNEX
  • SuperNEX bylo možné spatřit už v loňském listopadu na milánské výstavě EICMA, tou dobou o něm však nebyly známy žádné detaily
  • Zajímavostí na této motorce je manuální šestistupňová převodovka
  • KYMCO se obává nízkých prodejů, a proto se v první řadě zaměří na závody
  • Tchajwanská společnost Noodoe, která se zabývá výrobou nabíjecích stanic, plánuje integraci s elektrickou platformou KYMCO Ionex

Společnost KYMCO je největším výrobcem skútrů na Tchaj-wanu, a jelikož je Čína na trhu s elektrickými motorkami ne o krok, ale o pořádný skok napřed, dá se očekávat, že jejich superbike bude skutečně něco. SuperNEX bylo možné poprvé spatřit už v loňském listopadu v Miláně na výstavě EICMA. Tou dobou o něm však nebyly známy žádné podrobnější detaily. To se však na Tokijské motocyklové výstavě změnilo a na místě byl i redaktor webu Electrek, který se podělil o své čerstvě nabyté vědomosti.

Na SuperNEX je jedna zvláštnost, která se u elektrických motorek nevyskytuje, a tou je manuální šestistupňová převodovka. Speciální kluzná spojka nevyžaduje žádnou aktivaci ze strany jezdce, takže nikde na řídítkách nehledejte páčku od spojky. Toto revoluční řešení má své opodstatnění – převody pomáhají zlepšit nejen efektivitu a citlivost, ale také akceleraci i maximální rychlost. Díky tomu jezdci umožní využít nejoptimálnější výkonové pásmo motoru.

Tyto úpravy dělají ze SuperNEX jednu z nejrychlejších elektrických motorek na světě. Nejrychlejší sice nadále zůstává Lightning LS-218 se svými 350 km/h, ale nebýt elektronického omezovače na rychlost 250 km/h, SuperNEX by byla schopna podobných, ne-li lepších výkonů, což dokazuje svou akcelerací. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 2,9 vteřiny a za 7,5 vteřiny se řítí rychlostí 200 km/h. Své maximálky dosáhne za pouhých 10,9 vteřiny.

Tyto hodnoty však mohou zatím zakusit pouze testovací jezdci KYMCO, protože motorka dosud není k mání. SuperNEX zatím funguje jako testovací zařízení pro řešení bateriové problematiky, a proto také neprozradili žádné konkrétní informace týkající se kapacity a doby nabíjení baterií.

Jednou z největších překážek, kterým bude KYMCO čelit, je to, že společnost není známa výrobou elektrických motocyklů a zaměřuje se pouze na skútry. I přes to, že si je vedení jisto, že by se motorka prodávala, bylo by to pouze pomalým tempem, což by se nevyplatilo. Proto KYMCO přichází s řešením – zaměřit se se SuperNEXem na závody a nejdříve předvést, čeho je motorka schopna. Přirovnání nalézám v modelu LiveWire od Harley-Davidson, který nesklidil přílišnou oblibu v řadách zanícených petrolheadů, zamilovaných do burácivých motorů vonících po benzínu.

Jako součást představení SuperNEXu v Tokiu se předseda KYMCO Allen Ko jal demonstroval nabíjení SuperNEXu novou nabíjecí stanicí tchajwanské společnosti Noodoe. Ta se s KYMCO podělila o pozornost, když představila svůj nový cloudový operační systém Noodoe EV OS, který organizuje provoz inteligentních nabíjecích stanic. Firma doufá, že nová nabíjecí infrastruktura EV pomůže podnikům uspokojit rostoucí poptávku po veřejných nabíjecích stanicích. Nabíjecí stanice Noodoe EV s operačním systémem jsou navrženy tak, aby nabídly zákazníkům jednoduché nabíjení a řadu pokročilých funkcí pro správu stanic. Už nyní se Noodoe chystá na integraci s elektrickou platformou KYMCO Ionex, která byla vyvinuta v loňském roce. Její součástí je řada elektrických skútrů a také nabíjecí infrastruktura na podporu jejich výměnných baterií.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze