Společnost Honda investuje do revolučního silničního simulátoru

Společnost Honda investuje do revolučního silničního simulátoru
  • Revoluční simulátor bude instalován v technickém středisku Honda v Německu
  • Nový simulátor bude podporovat činnosti společnosti Honda R&D Europe při vývoji a testování vozů
  • Hardware využívá inovativní platformu umožňující devět akčních pohybových prvků

Společnost Honda se stane prvním výrobcem automobilů na světě, který bude využívat novou špičkovou technologii silničního simulátoru, jež je založena na revoluční architektuře nazvané DiM250 (Driver-in-Motion).

Většina silničních simulátorů využívá technologii pohybu, která vychází z leteckých simulátorů a obvykle pracuje s šesti akčními členy, které zajišťují šest pohybových prvků. Avšak pro přesné napodobení jízdních, manévrovacích i akceleračních vlastností vozidla v rámci jednoho simulátoru systém DiM250 společnosti VI-grade využívá devět akčních prvků k vytvoření další řady pohybů. V rámci odvětví jde o jedinečný počin.

Pan Yasunori Oku, výkonný viceprezident společnosti Honda R&D Europe Deutschland, uvedl: „Očekáváme, že systém DiM250 budeme využívat především pro aplikace zaměřující se na dynamické a jízdní vlastnosti vozů. Tento systém bude rovněž představovat zásadní nástroj při vývoji a testování našich technologií ADAS, HMI, hnacího ústrojí a autonomního řízení v ranější fázi projekční práce. Technologie DiM250 nám poskytne ideální společnou platformu pro výzkumnou a vývojovou činnost, kdy všechny zapojené týmy budou moci spolupracovat v rámci jednoho kolektivního prostředí.“

Systém DiM250 navrhla společnost VI-grade, která se zabývá vývojem softwaru pro simulátory, a zkonstruovala ho firma Saginomiya, která se specializuje na automatické řízení. Elektricky poháněná plošina s devíti akčními prvky představuje pokročilejší řešení, než jsou standardní „šestinohé“ konstrukce, a celý systém nevyužívá další mechanické kolejnice, ale pohybuje se klouzáním po vzduchových polštářích. Vzduchové polštáře vyrovnávají vysoké užitečné zatížení a dynamické zatížení a přispívají k tomu, že simulátor je mimořádně pevný, tichý a spolehlivý.

Díky začlenění aplikací typu Software-in-loop (SIL) a Hardware-in-loop (HIL) do simulátoru budou moci návrháři i konstruktéři hodnotit dílčí pokroky v rámci vývojového cyklu vozidla, než budou postaveny fyzické prototypy. Simulátoru to také umožní přesněji napodobovat problémové scénáře k testování bezpečnostních systémů a ovládacích prvků.

Generální ředitel společnosti VI-grade Juergen Fett sdělil: „Těšíme se na to, že naše technologie bude ve společnosti Honda R&D trvale a úspěšně používána, což společnosti pomůže při vývoji ještě lepších vozů za kratší dobu a nám to přinese cennou zpětnou vazbu, kterou využijeme k dalšímu zlepšování našich řešení pro silniční simulátory.“

Řešení na klíč od společnosti VI-grade poskytují automobilovým konstruktérům kompletní sadu inovativních, integrovaných silničních simulátorů, které díky simulaci na úrovni systému nabízejí využití nové generace a umožňují automobilkám překlenout mezeru mezi vývojem virtuálních prototypů a testováním. Inovativní pohybová plošina s devíti stupni volnosti, menšími celkovými rozměry a dlouhou dráhou pohybu zajišťuje dynamickou konfiguraci, která řidiči poskytuje pohybovou odezvu. Architektura tohoto systému má název Driver in Motion (DiM) a jeho kinematika byla poprvé v historii pohybových plošin navržena s cílem co nejlepším možným způsobem zapojit pohybovou technologii, kterou společnost VI-grade vyvinula a otestovala. Oproti standardním systémům s podobným pracovním prostorem vychází tato rodina simulátorů z daleko kompaktnější a mnohem méně nákladné architektury silničního simulátoru. Tato řešení jsou navíc plně nastavitelná, což znamená, že lze provést přechod od statického k dynamickému simulátoru za použití všech součástí, které již byly zakoupeny. Všechna řešení silničních simulátorů od společnosti VI-grade jsou založena na produktu VI-DriveSim, který zajišťuje základní softwarové prostředí.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze