Na okruhu Laguna Seca drží rekord mezi cestovními vozy Tesla. Když pomineme závodní verzi Modelu 3 Unplugged Performance, je rekordmanem prototyp Tesly Model S „Plaid“, tedy připravovaná verze se třemi motory, která se možná představí zítra na Tesla Battery Day. Lucid se ale s třímotorovou verzí modelu Air asi postaral o to, že tento rekord už neplatí, jak píše teslarati.com.
Lucid na Laguna Seca jezdil s třímotorovým modelem Air
Vypadá to jako běžné soupeření mezi dvěma výrobci luxusních elektromobilů, ale má to větší důležitost, než by se mohlo zdát. Zítra 22. září totiž má být Tesla Battery Day, kde se kromě představení nové technologie baterií očekává i premiéra Tesly Model S „Plaid“ se třemi motory. Ta právě jako prototyp zajela zmíněný rekord v Laguna Seca. Čas Lucidu Air, taktéž se třemi motory, který se na Laguna Seca proháněl minulý týden, zatím nebyl oficiálně potvrzen od okruhu Laguna Seca, ale údajně se pohybuje okolo 1:33, což by bylo o cca o 3,5 sekundy lepší, než zajela Tesla. Vypadá to tedy, že si oficiální zveřejnění Lucid Motors naplánoval těsně před Battery Day, aby zmírnil senzaci vyvolanou nejrychlejším Modelem S.
I kdyby se mu to ale povedlo, nesmíme zapomenout na fakt, že Tesla má oproti Lucidu jednu velkou výhodu – už má fyzicky továrnu a auta dávno vyrábí, zatímco Lucid je ve fázi prototypů a továrnu teprve staví. Takže i kdyby měl opravdu výrazně rychlejší auto s lepším dojezdem, má před sebou ještě dlouhou cestu k realizaci v podobě sériového vozu, který si zákazníci mohou koupit.
Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 118 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 5 450 000 Kč |