První premiéra se odehrála na stejné akci v podobném termínu, jen o dva roky dříve. Sony tehdy ukončilo jednu část spekulací, když se pochlubilo propracovaným konceptem Vision-S a rovnou otevřelo várku dalších. Nechalo si totiž pro sebe informaci, zda jde jen o neadresnou demonstraci, nebo se japonská korporace skutečně chystá ke vstupu do nových lovišť. Jenže nyní se ukazuje, že ti, kdo poukazovali na fakt, že na pouhou výstavní epizodu je koncept až příliš podobný sériovému autu, měli pravdu. Novopečená automobilka totiž zahájila intenzivní testování na veřejných komunikacích. A navíc nyní uvedla hned druhý model. Ten zůstal u pojmenování Vision-S, ovšem doplněného indexem 02. Prvnímu modelu se teď analogicky říká Vision-S 01.
Velké sedmimístné SUV, velikostně se trefující mezi Tesly Model Y a X, měří téměř 4,9 m na délku a 1,93 m na šířku. Chlubí se rozvorem 3,03 m a náloží moderní techniky v oblasti bezpečnosti, samozřejmě ale především zábavy. Celé okolí vozu hlídá rozsáhlá senzorika zahrnující optické snímače i LiDARy, schopné emitovat 3D obraz. A také mikrofony; akustická složka je totiž nedílnou součástí obrazu a usnadňuje například detekci blížících se pohotovostních vozidel se zapnutými majáky. Dostalo také pokročilé jízdní asistenty (ADAS) úrovně 2+, které se aktuálně intenzivně testují v Evropě. Vnitřní senzory zase identifikují posádku a vůz jim samočinně přizpůsobí veškerá nastavení ovládacích i zábavních systémů.
O zábavu se, u Sony pochopitelně, stará výkonný audiovizuální systém. Zatímco uši naplní 360 Reality Audio s reproduktory v sedačkách, schopné vytvořit trojrozměrný zvukový zážitek, filmy, videa či záběry z palubních kamer lze promítat na přední panoramatickou obrazovku díky integrované službě BRAVIA CORE for VISION-S. Lze je také díky 5G připojení sdílet v reálném čase. Komu by to nestačilo, může se dálkově propojit se svým domácím PlayStationem a hrát přímo z paluby auta.
Technika se shoduje se starším sedanem Vision-S 01, tedy platforma s pohonem všech kol díky dvěma elektromotorům se systémovým výkonem 400 kW (536 k). Díky bezmála 2,5tunové hmotnosti přesto nebudou jízdní výkony trhat rekordy, na solidní prémiový zážitek ale postačí bezpečně. Zrychlení z klidu na 96 km/h zatím Sony neprozradilo, ale bude zřejmě trochu slabší než 4,8 s u lehčího sedanu. Zato nejvyšší rychlost 180 km/h už známe.
Sony rovněž oznámilo, že na jaře 2022 založí divizi Sony Mobility, která by měla zkoumat možnosti reálného vstupu na trh.