Zatímco tvary prvního modelu s nepřekvapivým názvem Afeela 1 už odhalil předloňský, stejnojmenný koncept, nyní se na stejném místě, tedy na veletrhu CES, dozvídáme i první podrobnosti o použité technice. Výrobce Sony Honda Mobility (SHM) už také oznámil, že otevřel rezervace proti záloze 200 USD (4 840 Kč) a první vozy dodá zákazníkům v roce 2026. A nač se můžou těšit? Dvoumotorová čtyřkolka o systémovém výkonu 489 k sdílí techniku s novou řadou elektromobilů Honda Series 0, v tomto případě dostala podobu prémiově střiženého, proudnicového sedanu o délce 4,9 m. Baterie o kapacitě 91 kWh by měla stačit až na 483 km podle EPA, nabíjení bude limitováno příkonem 150 kW.
Luxusní elektromobil nebo PlayStation na kolech? Afeela 1 na veletrhu CES.
V USA vyráběný vůz nabídne vybraný podvozek v podobě dvojitých příčných ramen vpředu a víceprvků vzadu a inovativní systém kontroly jízdního komfortu 3D motion management. Ten by měl zvládat v reálném čase upravovat charakteristiky pérování, motorů i brzd tak, aby byla jízda co nejspojitější. Pracovat bude s aktivní aerodynamikou díky výsuvnému zadnímu spoileru a nabídne díky rozsáhlé senzorice schopnost autonomního řízení nad úrovní 2. K dobré pohodě by měl přispět soundsystém, optimalizovaný pro každé místo zvlášť a doplněným aktivním potlačováním hluku. Cestující vzadu navíc dostanou své vlastní infozábavní panely. K multimediální výbavě bude patřit i vlastní hlasové ovládání a paleta aplikací a streamovacích služeb.
V nabídce budou dvě linie výbavy, přičemž ta lepší Signature dorazí už napřesrok a stát bude 102 900 USD (2,49 milionu korun) a nabídne 21" kola, zmíněnou infozábavu pro zadní místa a kamery místo zpětných zrcátek. V nabídce budou tři exteriérové a dvě interiérové barvy. Levnější Origin za 89 900 USD (2,17 milionu korun) dorazí o rok později a spokojí se s 19" a jedinou barvou v nabídce – černou. Standardem bude půlvolant yoke, panoramatické střešní okno a interiérové panely, ze 70 % sestavené z recyklovaných materiálů.