Společnost Sony Honda Mobility Inc. (SHM) oznámila novinku týkající se jejich chystaného elektromobilu Afeela 1, který má zavítat k prvním zákazníkům v příštím roce. Afeela 1 se stane prvním vozidlem na světě, které nabídne plnou integraci funkce PS Remote Play. V praxi to znamená, že majitelé tohoto vozu budou moci vzdáleně streamovat hry ze svých domácích konzolí PlayStation 5 (či starších PlayStation 4) přímo do kabiny automobilu.
Luxusní elektromobil nebo PlayStation na kolech? Afeela 1 na veletrhu CES.
Tato integrace přináší jednu z nejpopulárnějších aplikací od Sony Interactive Entertainment přímo na palubu Afeela 1. Uživatelé se mohou připojit ke své konzoli, která leží doma v obýváku, a ovládat ji skrze infotainment vozidla. Využít k tomu přitom mohou nejen integrované displeje, ale i prémiový audiosystém vozu. Logicky se tak nabízí využití především ve chvílích, kdy čekáte v zaparkovaném autě (například při nabíjení), případně jako ideální nástroj pro zabavení spolucestujících během dlouhých tras.






































Samozřejmě je zde i technická stránka věci, kterou bude třeba brát v potaz. Aby funkce Remote Play fungovala plynule, neobejdou se uživatelé bez kvalitního internetového připojení. Výrobce uvádí jako naprosté minimum rychlost 5 Mb/s, pro stabilní a kvalitní zážitek však doporučuje alespoň 15 Mb/s. Funkce je také podmíněna vlastnictvím samotné konzole PS5 nebo PS4. Izumi Kawanishi, prezident a COO společnosti SHM, k tomu dodává, že cílem je proměnit cestovní prostor v místo plné zábavy a emocí, což tato novinka bezpochyby splňuje.
„Zavedení funkce PS Remote Play ztělesňuje vizi mobility značky Afeela: proměnit cestovní prostor v podmanivé a emotivní místo. Prostřednictvím této integrace povyšujeme celkový zážitek z cestování na bezprecedentní úroveň zábavy,“ uvádí Kawanishi.
Dodejme, že pod kapotou Afeely 1 neboli „PlayStationu na kolech“ se ukrývá technika sdílená s Hondou Series 0. Těšit se můžeme na dvoumotorovou čtyřkolku s výkonem 489 koní a 91kWh baterii, která slibuje dojezd až 483 km (EPA). Co však u prémiového elektromobilu mírně zklame, je maximální nabíjecí výkon zastropovaný na 150 kW. Jízdní komfort má mít na starosti sofistikovaný podvozek se systémem 3D motion management, který v reálném čase upravuje nastavení tlumičů i aerodynamiku.
Do prodeje zamíří nejprve vybavenější verze Signature s cenovkou 102 900 USD (cca 2,5 milionu korun), která nabídne kamery místo zrcátek či 21" kola. Levnější varianta Origin dorazí o rok později. Standardem bude kontroverzní „yoke“ volant a interiér tvořený z velké části recyklovanými materiály.
