Dechberoucí Škodu Vision GT s výkonem 800 kW si nyní projedete v Gran Turismu 7

Dechberoucí Škodu Vision GT s výkonem 800 kW si nyní projedete v Gran Turismu 7
Fotografie: Polyphony Digital
  • Jedná se o první vůz značky Škoda v historii jízdního simulátoru Gran Turismo
  • Vůz vychází z modelu Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957
  • Bestii s výkonem 800 kW pohání čtyři elektromotory a energii dodává 87kWh baterie

Automobilovým fanouškům jistě není potřeba blíže představovat legendární videoherní simulátor Gran Turismo, který dorazil na první herní konzoli PlayStation již v roce 1997. Nejnovější díl s označením Gran Turismo 7 nyní dostal důležitý update, jenž potěší zejména české fanoušky. Níže si můžete přečíst veškeré zajímavosti o prvním vozidle Škoda v historii Gran Turismo s označením Škoda Vision GT.

Pocta vozu Škoda 1100 OHC Spider

Virtuální vůz Škoda Vision GT (Gran Turismo) se inspiroval skutečným vozem Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957, vyvinutým pro závod 24 hodin Le Mans. Tým Škoda Design pod vedením Olivera Stefaniho vytvořil otevřený jednomístný vůz, který kombinuje designové prvky legendárního vozu 1100 OHC s novými prvky, jako je například dělené zadní křídlo. Kromě toho Škoda Vision Gran Turismo zahrnuje rysy nového designového jazyka Modern Solid, který se používá u připravovaných elektrických modelů Škoda.

Mezi ně patří přední světlomety ve tvaru písmene T a matná zelená barva karoserie Explorer. Celkem čtyři elektromotory s kombinovaným výkonem 800 kW a točivým momentem 1 020 Nm spolu s pohonem všech kol a aktivní aerodynamikou zajišťují mimořádné výkony za všech podmínek na trati.

Ostré linie, výrazné hrany, aktivní aerodynamika a dvě barevné varianty

Nízká, protáhlá karoserie vozu Škoda Vision Gran Turismo dodává vozu velmi moderní a futuristický vzhled. Elegantní a dynamický exteriér koncepční studie se vyznačuje ostře vykreslenými liniemi a jasně definovanými hranami. Aktivní aerodynamické prvky, například na nápadném děleném zadním křídle navrženém značkou Škoda, se dynamicky přizpůsobují jízdním podmínkám. To vše má zajistit vynikající jízdní vlastnosti a ve spojení se čtyřmi elektromotory dokonalý poměr výkonu a účinnosti. Hráči si mohou pro svůj vůz Škoda Vision Gran Turismo vybrat ze dvou různých laků: jeden evokuje slavný vůz Škoda 130 RS, který se proslavil dvojnásobným vítězstvím ve své třídě na Rallye Monte Carlo 1977, a druhý v matné zelené barvě Explorer Green, symbolizující koncepční vůz Škoda Vision 7S, který představil nový designový jazyk značky Modern Solid.

Řidič v centru pozornosti

Ve voze Škoda Vision Gran Turismo sedí řidič uprostřed minimalistického digitálního kokpitu, stejně jako v otevřeném závodním voze formule. Nastavitelné sportovní sedadlo, ergonomicky navržené tak, aby objímalo tělo řidiče, je vybaveno šestibodovými bezpečnostními pásy v atraktivní červenooranžové barvě. Futuristicky vyhlížející karbonový volant je nahoře i dole zploštělý. Byl navržen ve spolupráci s odborníky na hry, kteří se řízením Gran Turismo zabývají již řadu let.

Celá koncepce a ovládání se třemi individuálně přizpůsobitelnými tlačítky vychází z profesionálních herních volantů. Nad volantem přímo v zorném poli řidiče se nachází křišťálový kámen, který slouží jako měřič výkonu. Displej v kokpitu zobrazuje nejen aktuální rychlost, zvolený jízdní režim a úroveň nabití baterie, ale slouží také jako zpětné zrcátko, které neustále zobrazuje prostor za vozidlem. Palubní senzory vzdálenosti navíc upozorňují řidiče na další vozidla v okolí, čímž účinně omezují boční kolize.

Působivý výkon, zvuk a jízdní dynamika

Škoda Vision GT je navržena s ohledem na efektivitu a vynikající jízdní dynamiku, váží pouhých 1 300 kg a kombinuje délku přibližně 4,41 m s šířkou téměř 1,95 m a výškou 94,9 cm. O působivý pohon se starají celkem čtyři elektromotory napájené lithium-iontovou baterií o kapacitě 87 kWh. Synchronní motory s permanentními magnety jsou uspořádány jako dvě jednotky, jedna na přední nápravě a druhá na zadní. Každý z motorů poskytuje výkon 200 kW a 25 000 otáček za minutu, což dává dohromady silný systémový výkon 800 kW.

Maximální točivý moment činí 1 020 Nm, což umožňuje bezproblémovou akceleraci prostřednictvím jednorychlostní převodovky. Pohon všech kol aktivně optimalizuje rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy pro lepší výkon v zatáčkách, čímž zajišťuje pohotové reakce při jízdě. Základem vynikající jízdní dynamiky je systém odpružení s nezávislými rameny podobný těm, které se používají ve Formuli E. Ten dále zlepšuje stabilitu při vysokých rychlostech, snižuje náklony karoserie a snižuje těžiště vozidla. Dynamický zvuk vozu Škoda Vision Gran Turismo je rovněž speciálním dílem vývojového a designového týmu Škoda.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze