Smrtelná nehoda Tesly Model X dalším selháním autonomního řízení?

3
Smrtelná nehoda Tesly  Model X dalším selháním autonomního řízení?
  • Smrtelná nehoda se stala v Kalifornii na dálnici, kdy Tesla Model X nabourala do betonových svodidel
  • Tesla řidiče upozorňovala, aby převzal řízení, ten však nereagoval
  • Podle Tesly nebyly ruce na volantu detekovány šest vteřin před havárii

V Kalifornii se na dálnici odehrála smrtelná nehoda Tesly Model X. Postupně je k dispozici více informací. Jednou z těch nejdůležitějších je ta, že podle automobilky jel řidič na Autopilota, ale nereagoval na systémové upozornění, aby převzal kontrolu nad vozem. Výsledkem byla smrt řidiče, což je patrné už při pohledu na stav auta, které narazilo do svodidel a prakticky se „odpárala“ celá přední část vozidla, a to tak, že byste z předních sedadel koukali hned na silnici.

Tesla Model X (2016)

Za volantem seděl Walter Huang, který podle všeho nejdříve dostal vizuální upozornění, aby převzal kontrolu nad vozem. Následovalo i zvukové upozornění, ale řidič nereagoval. Ruce řidiče nebyly na volantu detekovány celých šest sekund před havárií. Když si vezmeme, že na dálnici většinou jedete minimálně 100 km/h, jde o vzdálenost 27,7 metrů za sekundu.

Tesla mluví o tom, že auto jelo více jak 150 metrů bez řidičových reakcí a pomalu se řítilo do betonového svodidla, kde také bohužel skončilo. Americká automobilka mluví také o tom, že „tlumič nárazu“ nepracoval dobře, protože v minulosti byla Tesla nabourána. „Nikdy jsme neviděli Teslu Model X po nehodě v takovémto stavu,“ vyjádřili se zástupci automobilky.

Tesla Model X (první dojmy)

Po nedávné nehodě autonomního Uberu jde o další velkou ránu pro autonomní systémy. A to i přesto, že zde je s velkou pravděpodobností na vině řidič. Víme ale jak masová média dokáží podobné události zkreslit.

Technické parametry Tesla Model X 75D

KonstrukceMPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon245 kW, 328 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie75 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 12 kW, konektory: NACS, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 380 km
Cena od2 500 000 Kč

Zdroj: jalopnik.com

Diskuze ke článku
Jirka
Tesla nebyla v minulosti nabourána, chyběl tlumič nárazu před betonovou bariérou, ten byl předešlou havárií zničen a ještě nebyl obnoven.
Viko
"a pomalu se řítilo do betonového svodidla..."
:-)
MasoxCZ
Jupí, takže auto nějakých 190 metrů před nárazem vědělo, že kvůli absenci vodorovného značení se nemá čeho chytit a neví kam jet, ale může za to auto.
To je jak u debilů. Může za to ten TVRDĚ SPÍCÍ TROTL.
A tlumič nárazu chyběl proto, že jiný trotl ho naboural dva dny předtím, kdy kupodivu také kvůli absenci značení jel lidský řidič rovně a napálil to do téhož místa.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze