Více než jeden ze čtyř prodaných elektromobilů v západní Evropě za prvních sedm měsíců tohoto roku má na své přídi logo automobilky Tesla. Vyplývá to ze statistiky specialisty na průmyslovou analytiku Matthiase Schmidta.
Co se prodejů elektromobilů v loňském roce týče, mezi zákazníky ze západní Evropy nejvíce bodoval Nissan a Renault. Značky mezi sebou svedly bitvu o to, čí elektromobil bude mezi zákazníky nejoblíbenější. Ovšem scénář letošního roku je zcela jiný.
Jak informuje průmyslový analytik Matthias Schmidt, Nissan letošní klání vyloženě prospal, zatímco Renault se snaží zuby nehty držet nového šampiona, kterým je Tesla. Ta podle statik prodala v západní Evropě v tomto roce přibližně 49 200 elektromobilů.
#Tesla's W-European registrations during the opening 7-months of the year, a whisker under 50k units (49.2k) - close on double as high as next manufacturer Renault 28k
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) 19. srpna 2019
Significantly @VWGroup's BEVs came to within just 200 units of equaling Tesla in July.https://t.co/JrJPrLdAAN pic.twitter.com/QzkcHHIfgc
To představuje 27% tržní podíl z přibližně 182 tisíc všech prodaných elektromobilů na území západní Evropy. Pokud se Tesle bude i nadále dařit udržet toto prodejní tempo, pak by v roce 2019 měla prodat přes 80 tisíc elektromobilů, a výrazně by se tak podílela na odhadu, který předpovídá, že v roce 2019 bude v západní Evropě prodáno rekordních 300 tisíc elektromobilů.
Druhé místo obsadil Renault, který v západoevropském regionu prodal zatím 28 tisíc elektromobilů. U Renaultu vše rozhodne příchozí novinka v podobě inovované ZOE. Ta by se měla na trh dostat koncem roku, a je tedy otázkou, zda stihne výrazněji zamíchat prodejními statistikami.
Na třetím místě je Hyundai Group, tedy značky Hyundai a Kia, s prodejem 25 tisíc kusů elektromobilů. Následuje skupina VW s 23 tisíci prodanými vozy a až na pátém místě je Nissan, který v loňském roce tolik zazářil.