Škodovka měla elektromobil už v roce 1944. Podívejte se jak fungoval

Škodovka měla elektromobil už v roce 1944. Podívejte se jak fungoval
  • Vůz měl alkalicko-ocelové akumulátory s možností externího nabíjení
  • Myslelo se i na šikovnou výměnu vybitých baterií za nabité

Elektromobilita dnes stojí na prahu zlatého věku, nicméně je třeba si připomínat, že automobily s elektrickým pohonem tu byly už před více než sto lety. Například taková automobilka Baker Motor Vehicle Company prodávala elektromobil Baker Electrics již v období takzvané „Brass Era“ na přelomu 19. a 20. století! Tato vozidla jezdila maximální rychlostí okolo 40 km/h a vypadala spíše jako bryčka bez koňského postroje. Historii elektromobilů si ostatně můžete připomenout v našem seriálu.

Při vzniku automobilu jako takového se dokonce odborníci i veřejnost domnívali, že právě elektrický pohon bude pro osobní dopravu klíčový. Pak ale přišel vynález spalovacího motoru s dlouhým dojezdem a krátkou dobou tankování. Dnes se ale elektrický pohon díky přísným emisním normám vrací opět do hry. Automobilka Škoda již chystá uvedení svého prvního novodobého elektromobilu Citigo. Málokdo však ví, že první elektromobil měla Škoda Auto již v roce 1944. Baterie se nabíjely buď v autě přes noc, nebo se daly jednoduše vyndat a vyměnit za druhou, plně nabitou sadu.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze