Sportovně laděný Elroq RS, který měl teprve nedávno oficiální premiéru, se nyní představil s unikátní matnou povrchovou úpravou, která rozšiřuje nabídku jeho barev na jedenáct. Limitovaná edice modelu propojuje designový jazyk Modern Solid se zcela novým matným šedým lakováním v odstínu Šedá matná. Matný povrch karoserie doplňují leskle černé detaily, jako jsou kliky dveří, boční zrcátka a zadní střešní spoiler. „S myšlenkou matného lakování jsme si pohrávali delší dobu. Jsme rádi, že prvním takto lakovaným vozem z českých výrobních závodů Škoda Auto je právě Elroq RS v odstínu Šedá matná. Vznikne v limitované sérii 800 kusů,“ říká Veronika Straškrabová, která má na starosti projektové vedení modelové rodiny Elroq.
„Testovali jsme různé povrchové úpravy a sladění barev. Nakonec se nám to podařilo právě s tímto autem,“ potvrzuje dále designérka Maria Kertzscher, která je v oddělení Color & Trim specialistkou na laky. Podle ní vypadá výsledek sportovně, a ačkoliv jde o šedou barvu, je to výrazně viditelné auto, možná i trochu agresivní. Verze RS je pak tou nejvýkonnější v modelové řadě Elroq. Systémový výkon pohonné soustavy složené ze dvou elektromotorů je 250 kW, díky čemuž umí Elroq RS zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Zároveň však nezapomíná na každodenní použitelnost, která je vozům s odznakem RS vlastní.
A jak vůbec vzniklo matné lakování na Elroqu RS? „Jako základ jsme zvolili naši barvu Šedou Graphite, která je sama o sobě efektní a ponechá si svou živost i po nanesení matné vrstvy,“ vysvětluje Maria. Dodává však, že ne každý barevný odstín s matnou úpravou ve skutečnosti funguje. Lesklý základní povrch také pomáhá s měřením a odladěním stejných odstínů mezi plastovými částmi vozu a karoserií. „Sladění odstínů je důležité pro udržení standardů kvality. Abychom dodali zákazníkům tu nejvyšší kvalitu, musíme si být jistí, že třeba odstín plastového nárazníku sedí s odstínem celého vozu,“ dodává Maria.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 949 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm |
| Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km |
| Cena od | 1 269 000 Kč |

250 kW, 340 koní, točivý moment: 310 Nm