Škoda Elroq RS přichází v exkluzivním laku karoserie. Koupí ji jen ti nejrychlejší

5
Škoda Elroq RS přichází v exkluzivním laku karoserie. Koupí ji jen ti nejrychlejší
Fotografie: Škoda Auto
  • K dostání bude jen 800 kusů vozu s touto barvou
  • Výrobce si dal s finálním vzhledem vozu velkou práci
  • Jako základ nové barvy posloužil odstín Šedá Graphite

Sportovně laděný Elroq RS, který měl teprve nedávno oficiální premiéru, se nyní představil s unikátní matnou povrchovou úpravou, která rozšiřuje nabídku jeho barev na jedenáct. Limitovaná edice modelu propojuje designový jazyk Modern Solid se zcela novým matným šedým lakováním v odstínu Šedá matná. Matný povrch karoserie doplňují leskle černé detaily, jako jsou kliky dveří, boční zrcátka a zadní střešní spoiler. „S myšlenkou matného lakování jsme si pohrávali delší dobu. Jsme rádi, že prvním takto lakovaným vozem z českých výrobních závodů Škoda Auto je právě Elroq RS v odstínu Šedá matná. Vznikne v limitované sérii 800 kusů,“ říká Veronika Straškrabová, která má na starosti projektové vedení modelové rodiny Elroq.

„Testovali jsme různé povrchové úpravy a sladění barev. Nakonec se nám to podařilo právě s tímto autem,“ potvrzuje dále designérka Maria Kertzscher, která je v oddělení Color & Trim specialistkou na laky. Podle ní vypadá výsledek sportovně, a ačkoliv jde o šedou barvu, je to výrazně viditelné auto, možná i trochu agresivní. Verze RS je pak tou nejvýkonnější v modelové řadě Elroq. Systémový výkon pohonné soustavy složené ze dvou elektromotorů je 250 kW, díky čemuž umí Elroq RS zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Zároveň však nezapomíná na každodenní použitelnost, která je vozům s odznakem RS vlastní.

A jak vůbec vzniklo matné lakování na Elroqu RS? „Jako základ jsme zvolili naši barvu Šedou Graphite, která je sama o sobě efektní a ponechá si svou živost i po nanesení matné vrstvy,“ vysvětluje Maria. Dodává však, že ne každý barevný odstín s matnou úpravou ve skutečnosti funguje. Lesklý základní povrch také pomáhá s měřením a odladěním stejných odstínů mezi plastovými částmi vozu a karoserií. „Sladění odstínů je důležité pro udržení standardů kvality. Abychom dodali zákazníkům tu nejvyšší kvalitu, musíme si být jistí, že třeba odstín plastového nárazníku sedí s odstínem celého vozu,“ dodává Maria.

Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 949 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km
Cena od1 269 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Není to nějak malý kroutící moment v tech. spec. článku? To se mi nezdá.

250 kW, 340 koní, točivý moment: 310 Nm
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ja si nemůžu pomoct, ale mě tyhle barvy na silnicích přijdou nebezpečné. Od večera do rána kdy se sviti a jsou vidět na dálku ok. Ale pres den jen s denním svícením, jak to splývá se silnicí...za mě ne. A proč už nenabízí oranžovou? Spalovak to mají, původní Enyaq ji měl taky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze