Škoda Auto zahajuje výrobu komponentů pro elektrická vozidla koncernu Volkswagen

Škoda Auto zahajuje výrobu komponentů pro elektrická vozidla koncernu Volkswagen
1
  • Škoda Auto vyrábí vysokonapěťové trakční baterie i pro plug-in hybridy koncernových značek Audi, SEAT a Volkswagen
  • Počáteční výrobní kapacita činí 150 000 kusů ročně a bude dále rozšířena

Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila první sériové komponenty pro elektrické automobily koncernu Volkswagen. Škoda zde vyrábí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridy na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen.

Továrna na výrobu baterii Škoda Auto

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V listopadu 2017 se koncern Volkswagen rozhodl pověřit společnost Škoda Auto výrobou elektrických komponentů pro plug-in hybridní vozy – to je důkaz enormní důvěry. Mezitím jsme zde přijali potřebná opatření a tento úkol důsledně splnili. Vysokonapěťové baterie vyrobené v Mladé Boleslavi dokládají vysoké technické know-how a jsou výsledkem vynikajícího týmového výkonu všech zúčastněných škodováků.“

Vysokonapěťové baterie z Mladé Boleslavi budou pohánět plug-in hybridy koncernu Volkswagen vycházející z modulární platformy MQB. Baterie se budou používat například v modelu. Škoda Superb iV, jehož výroba bude zahájena v září 2019 v závodě v Kvasinách. Společnost Škoda Auto investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponentů začala značka před dvěma lety. Počáteční výrobní kapacitu 150 000 kusů ročně Škoda Auto v příštích letech ještě rozšíří.

Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se bateriové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. Bateriové články a moduly, základní součásti trakčních baterií, nakupuje společnost Škoda Auto od externích dodavatelů.

Také co se týče výrobních zařízení, využila společnost Škoda Auto celosvětovou síť koncernu Volkswagen. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kilogramů. Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například bateriové moduly na montážní linku a nakládají hotové baterie na přepravní palety. Další roboty pomocí šroubovacího vřetene a automatických úchopů ve velice krátké době našroubují na bateriové moduly víka baterií, která mají 39 šroubů. Škoda Auto také přestavěla své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých baterií. Kromě toho byla implementována specifická protipožární opatření a preventivní opatření pro nakládání s poškozenými bateriemi.

Diskuze ke článku
CarlosEV
tak nejdřív se na začátku článku 5x napíše že se baterie vyrábí aby se člověk v druhé části konečně dozvěděl že se jenom montují nebo kompletují

další článek šitý horkou jehlou :(

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze