Škoda Auto začala s instalací softwaru ME3 do starších Enyaqů

1
Škoda Auto začala s instalací softwaru ME3 do starších Enyaqů
Fotografie: Škoda Auto
  • Nový software přináší řadu vylepšení, především aktualizace OTA
  • Zlepší se i řízení baterie a nabíjecí výkon
  • Někteří zákazníci si však zatím stěžují na stabilitu

Pokud už s Enyaqem jezdíte nějakou dobu a máte v něm starší verzi palubního softwaru ME2, Škoda Auto právě zahájila instalaci nové generace ME3 i do dříve vyrobených vozů, zatímco do nových už se nějakou dobu instaluje. Je k tomu potřeba navštívit autorizovaný servis a instalaci provést tam, což trvá zhruba 5 hodin. Mělo by to být ovšem naposledy. Mezi řadu vylepšení totiž patří i aktivace dálkových bezdrátových aktualizací OTA. To znamená, že po instalaci ME3 už se další aktualizace budou odehrávat samočinně, v pozadí přes mobilní datové spojení. Aktualizace ME3 je pro všechny zákazníky zdarma.

Optimalizovaný battery management a infotainment: ŠKODA uvádí software ME3 pro ENYAQ iV


Vydání ME3 svědčí o úsilí věnovaném vývoji softwaru. Přináší totiž řadu citelných zlepšení, především vylepšené řízení baterie. To nyní lépe a citlivěji reaguje na výkyvy jejích teplot, přesněji ji udržuje v optimálním teplotním rozmezí a navíc dostalo nový režim Battery care zaměřený na maximální prodloužení životnosti akumulátoru. Vylepšené nabíjení nyní přinese příkon až 135 kW pro modely Enyaq 80, 120 kW pro Enyaq 60 a zkrácení nabíjecího času o 6 minut. Zlepšil se také plánovač trasy, který nyní u každé nabíjecí zastávky ukazuje procenta a umožňuje dokonce i nastavit požadovanou míru nabití v cíli. Objevilo se i nové uživatelské rozhraní s vylepšenou indikací baterie, jízdní asistence povýšila na verzi 2.5. Více o provedených změnách se dočtete zde.

Z diskuzí s fanoušky víme, že třetí kapitola má zatím poměrně citelné problémy se stabilitou, avšak Škoda Auto usilovně pracuje na nápravě.

Nový software pro Škodu ENYAQ. Co nového umí?

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
Miroslav Koláček
Miroslav Koláček
Pokud se jednotka jen vzdáleně blíží tomu co je v Octavii IV tak to jistě naposled nebude. V podstatě libovolný počet návštěv stejně znamená, že je situace stejná nebo horší, takže bych si opravdu nedělal iluze :D. Poprvé se setkávám s autem kde SW problémy nebudou vyřešeny za celé 3 roky leasingu a to v době koupě byla většina problémů známá a auto na trhu už 1,5 roku. Vzdálené aktualizace řeší pouze nepodstatné drobnosti, takže ani tímto směrem bych pozornost neupínal.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze