Škoda Auto spouští v Mladé Boleslavi sériovou výrobu Enyaqu iV

1
Škoda Auto spouští v Mladé Boleslavi sériovou výrobu Enyaqu iV
Fotografie: Škoda Auto
  • Investice do přestavby výrobní linky v závodě v Mladé Boleslavi činí 32 milionů eur
  • Výroba, která bude paralelně probíhat na lince s modelovými řadami Octavia a Karoq, dosáhne až 350 vozů Enyaq iV denně

V hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi dnes začíná sériová výroba modelu Enyaq iV. Toto čistě bateriové SUV vychází jako první sériový model značky Škoda z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. V budoucnu bude česká automobilka vyrábět denně až 350 vozů svého nového SUV. Montáž modelu Enyaq iV probíhá na společné lince s modely Octavia a Karoq. Jde o jedinou výrobní linku v celém koncernu určenou pro vozy vycházející z platforem MQB a MEB.

Škoda Enyaq (2020) - výroba

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „Enyaq iV je prvním sériovým modelem značky Škoda, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem. Tuto skutečnost odráží také rozsáhlá opatření spojená s přípravou a přestavbou, kterou jsme v našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi realizovali od léta minulého roku. Dnešní zahájení výroby modelu Škoda Enyaq iV na jediné výrobní lince v celém koncernu určené pro vozy na bázi platformy MEB a MQB je zcela mimořádným okamžikem pro všechny naše zaměstnance.

Aby bylo možno zajistit paralelní výrobu modelů na bázi platformy MEB a MQB na stejné výrobní lince, investovala Škoda Auto v hlavním závodě v Mladé Boleslavi do nezbytné přestavby 32 milionů eur a bude zde v budoucnu vedle modelových řad Octavia a Karoq vyrábět plně flexibilně až 350 vozů řady Enyaq iV denně. Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho Škoda Auto zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach.

Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Rozměry4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
Výkon132 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)404 km
Diskuze ke článku
Jan Tichy
Jan Tichy
Na prvni fotce moje byvale pracoviste :) ted pracuji na Kamikach scalach a fabiich. :D.
Enyaq je jednoznacne nejhezci skodovka, kodiaq karoq je hnus kamiq ujde.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze