Škoda Auto se pomalu, ale jistě připravuje na příchod do světa elektromobility. Škoda Vision E má být první ukázkou toho, že to Škoda Auto s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Ostatně částka 50 miliard korun, které chce tato automobilka spadající pod koncern Volkswagen investovat do elektromobility do roku 2025, mluví za vše.
Škoda Vision E se do sériové výroby dostane v roce 2020, který se velmi často skloňuje jako zlomový pro elektromobilitu. Už nyní je na trhu Tesla, Jaguar I-PACE a samozřejmě modely jako BMW i3, Volkswagen e-Golf nebo Hyundai Ioniq. Ještě letos dorazí Audi e-tron a opomenout nesmíme ani Renault ZOE. Do roku 2020 se na trhu však ukáže celá řada nových elektromobilů. Z toho by měl těžit především koncový zákazník, který bude mít větší výběr, a i cena by měla jít dolů.
Může vás napadnout, že elektrická síť není pro velký nápor elektromobilů připravena. Opak je však pravdou. Pokud by najednou místo současných dvou tisíc elektromobilů začalo v České republice jezdit milion elektromobilů, pak by nárůst spotřeby elektřiny činil zhruba pět procent. Alespoň takové informace zazněly od zástupců společnosti ČEZ na fóru Elektromobilita 2018.
Škoda Auto na elektromobilitu nehledí tak, že bude stavět elektromobily a ty pak prodávat. Elektromobilita jako taková vyžaduje jiné přemýšlení, a to nejen od majitelů, ale také od samotných automobilek. I proto Škoda Auto bude chtít mít ve své dealerské síti nabíjecí stanice a vyškolený personál. Elektromobil je zcela jinak postavený a vyžaduje i jinou servisní práci.
Co je momentálně největší komplikace pro majitele elektromobilů je nekompatibilita nabíjecích čipů. V České republice máme nabíjecí stanice ČEZ a PRE. Každá společnost však využívá svojí identifikaci. Tomu by Škoda Auto ráda předcházela a jednou z vizí je i jedno ID pro všechny typy nabíjecích stanic.
Automobilka Škoda Auto je také členem projektu IONITY. Do roku 2020 bude na hlavních evropských tazích v provozu přibližně 400 rychlonabíjecích stanic IONITY. Má se jednat o významný okamžik v rozvoji elektromobility, protože usnadní cestování elektrickým vozem na dlouhé vzdálenosti. Mimo Škodu Auto je v tomto projektu zainteresováno také BMW, Daimler a Ford.