Šestá žákovská studie Škody Auto se jmenuje Mountiaq

Šestá žákovská studie Škody Auto se jmenuje Mountiaq
  • Škoda Mountiaq stojí na bázi modelu Kodiaq
  • Studie vsází na benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW

Na vývoji a výrobě vozu Škoda Mountiaq se podílelo celkem 35 žáků (mezi nimi bylo i šest dívek) firemního učiliště ze sedmi různých studijních oborů. V pořadí šestý žákovský vůz je unikátem a působivým výsledkem mnohaměsíční práce. V průběhu projektu podporovali žáky jejich učitelé odborného výcviku a také odborníci společnosti Škoda Auto z oblasti designu, výroby a technického vývoje.

Jméno modelu Škoda Mountiaq evokuje chuť na dobrodružství, odkazuje na offroadový charakter a podtrhuje spojení vozu pro moderní životní styl s každodenní vysokou užitnou hodnotou pickupu. Záď působivé studie zdobí nápis Škoda. Jedná se o designový prvek, který značka Škoda přinesla společně s modely Škoda Scala a Škoda Kamiq.

Škoda Mountiaq je prvním žákovským vozem vycházejícím z modelu Škoda Kodiaq. Je 4 999 milimetrů dlouhý, 2 005 milimetrů široký a 1 710 milimetrů vysoký. Rozvor činí 2 788 milimetrů a hmotnost dosahuje 2 450 kilogramů. Pro ježdění mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku tohoto unikátu ve srovnání s modelem Kodiaq Scout mimo jiné prostřednictvím 17palcových kol Rockstar II a speciálních pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem zhruba o deset centimetrů na slušných 29 centimetrů. Montáží nových kol se rozchod studie Mountiaq rozšířil o tři centimetry. Přiměřený pohon zajišťuje výkonný benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).

Stejně jako u předchozích žákovských vozů dokazují účastníci i letos pomocí malých detailů pestrost svých nápadů. K nim patří například svítící logo Škoda na obložení stropu, integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tiskárny na kolech nebo dvě vysílačky, které jsou součástí výbavy. Zcela mimořádnou třešničku na dortu vytvořil aktuální studijní ročník návrhem vlastního loga pro studii Škoda Mountiaq: auto před siluetou hor. Toto logo je vyšité do opěradel předních sedadel a využívá odstínu laku exteriéru i hru barev oranžových akcentů na volantu a rukojeti řadicí páky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze