Výroba Volkswagenu ID.7 byla zahájena v závodu Emden, který dosud vyráběl oblíbené Passat a zároveň produkuje i ID.4. Právě kvůli nedostatečné poptávce po ID.4 byla nedávno zavedena 14denní odstávka výroby a odloženo plánované zavedení třetích směn. Stejný model se vyrábí i ve Cvikově (Zwickau), takže budoucí organizace výroby závisí na vývoji poptávky po obou jmenovaných elektromobilech.
🙌 Volkswagen fährt Produktion des #VWID7 hoch!
— Volkswagen News (@volkswagen) August 21, 2023
ℹ️ Noch in diesem Herbst kommt der ID.7 in Deutschland in den Handel!
🗨️ „Die Markteinführung des ID.7 ist ein weiterer wichtiger Meilenstein auf dem Weg in die elektrische Zukunft unserer Marke“, sagt CEO Thomas Schäfer.
Do výroby naběhla zatím jediná verze ID.7 Pro se zadním pohonem a baterií o kapacitě 77 kWh netto, známou již z dosavadních modelů na platformě MEB. Ta by měla podle WLTP ujet až 615 km a nabíjet příkonem až 170 kW. Očekávaná větší baterie s 86 kWh netto s maximálním příkonem 200 kW dorazí později, avšak zatím není jasné, kdy přesně. Hned od počátku se o pohon postará nový poháněcí modul AP550 s výkonem až 286 k, který se později objeví i v Enyaqu Laurin & Klement, do budoucna se očekává i výkonná verze GTX s pohonem všech kol.
Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 961 × 1 520 × 1 862 mm, 2 172 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 615 km |
Cena od | 1 329 900 Kč |