Většina elektrických vozidel v současné době používá pro svůj pohon lithiové baterie a jejich výměna za výkonnější podle zprávy zveřejněné benchmarkminerals.com nebude tak rychlá. Dokonce se nedá očekávat, že vůbec nastane do konce tohoto desetiletí v masovém měřítku.
Výrobní kapacita nových solid state a lithium kovových baterií má do roku 2030 dosáhnout 260 GWh ročně, a to jen díky startupům a komercializaci technologií nové generace. Podle analýzy expertů to však nebude stačit k tomu, aby se náklady dostaly pod úroveň konvenčních lithium-iontových baterií používaných v současných elektromobilech. Pokud tedy solid-state nedokáže dosáhnout nákladové parity, slibované výhody nemusí stačit na technologický posun v segmentu masových elektrických vozidel do roku 2030.
protoze neco z toho vystreli
Al-Ion nebo Na-Ion
h_ttps_:_/_/graphenemg_com/energy-storage-solutions/aluminum-ion-battery/
h)ttps_:_/_/www_catl_com/en/news/665.html