SEAT nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. SEAT Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd mimořádně ekologického modelu prodlužují tři palivové nádrže na CNG. Leon TGI Evo navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG. Důmyslné uložení tří nádrží na stlačený zemní plyn prodloužilo dojezd s CNG na 500 km bez kompromisů v oblastech praktičnosti a provozních vlastností.
Obě verze modelu Leon TGI Evo pohání vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG disponuje vyspělým systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.
Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.