Nový motor vozu Škoda Octavia G-TEC o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 96 kW (130 koní), což je o 15 kW (20 koní) více než u předchůdce, a mimo jiné i díky proměnnému časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu je také velice efektivní. Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 procent, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice. Tím Škoda Octavia G-TEC splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP a představuje ekologickou alternativu konvenčním palivům.
Tři nádrže na CNG ve voze Škoda Octavia G-TEC mají celkovou kapacitu 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost. S čistě plynovým pohonem ujede Octavia G-TEC zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru. Předchozí modulace nás v testu zaujala velmi nízkými náklady na jeden kilometr.
Octavia G-TEC 1,5 TSI je k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, pouze v karosářské verzi Combi a se sedmistupňovou převodovkou DSG. Navíc jsou pro model G-TEC v rámci online-služeb Škoda Connect k dispozici i funkce Emergency Call a Care Connect. Aplikace Škoda Connect App tak například ukazuje zbývající dojezd na CNG, dojezd na benzin i celkový dojezd.