Scania chce být průkopníkem autonomních nákladních modelů

Scania chce být průkopníkem autonomních nákladních modelů
2
  • Autonomní nákladní koncept od Scanie nemá kabinu pro řidiče
  • Koncept AXL sází na spalovací pohon, který využívá biopalivo

V souvislosti s autonomním řízením nejčastěji slýcháváme především o Waymo, BMW, Audi či Toyotě. Od automobilky Scania by to jistě čekal málokdo.

Scania má však svůj model AXL. Jedná se o koncept plně autonomního nákladního vozidla. Už na první pohled vidíte, že na přídi je něco divného. Zcela chybí kabina a další zajímavostí je, že AXL nevyužívá elektrický pohon, ale sází na spalovací jednotku využívající biopalivo. Koncept je vybaven hned několika lidary, radary a GPS.

Koncept je navržený pro autonomní jízdu v dolech a podobných oblastech. Nehodí se na silnice. Autonomní vozidlo stačí pouze naprogramovat a říci mu, co přesně má dělat a může pracovat zcela autonomně. Cílem Scanie je být první společností, která nabídne autonomní technologii v nákladní dopravě mimo silnice.

Již nyní máme v provozu několik modelů s autonomním řízením. Doposud však z bezpečnostních důvodů musel být v kabině řidič, který v případě nouze zasáhl. Scania AXL však kabinu nemá, a to zcela mění celý pohled na věc,“ vysvětluje Claes Erixon, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti Scania.

Diskuze ke článku
Radovan
A kdyby se vykašlali na ten spalovací motor, tak by mohli mít korbu i na místě kvazi kabiny a vozidlo by mohlo pendlovat jen dopředu dozadu bez otáčení a vyklápět všemi směry.
jenže kdyby tam narvali elektromotor a spoustu baterek, tak by zase zabraly místo právě ty akumulátory a navíc kvůli větší váze by mělo totožné vozidlo nižší nosnost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze