Průběžně sledujeme, jak si na Rally Dakar vedou speciály Audi RS Q e-tron, které poprvé jedou slavnou maratonskou soutěž, která je považována za nejnáročnější automobilový závod na světě. Dostávají zabrat posádky i jejich technika. O to více nás zajímá, jak obstojí tyto speciály, které pohání elektromotory a o doplnění energie se stará spalovací motor TFSI. Po počátečních problémech všech posádek ve včerejší třetí etapě ukázaly speciály Audi svoji rychlost. Carlos Sainz s navigátorem Lucasem Cruzem tuto etapu vyhráli a další dva vozy, pilotované Stephanem Peterhanselem a Mattiasem Ekströmem, dojely na třetím a pátém místě.
Ve čtvrté etapě byl Carlos Sainz s Audi RS Q e-tron třetí
Aktuálně nejúspěšnější pilot týmu Audi Sport si vedl velmi dobře i v dnešní 707 kilometrů dlouhé etapě. Měřený úsek o délce 465 km totiž zvládl v čase 3:55:32, což je o pouhých 52 sekund více, než kolik potřeboval vítězný Nasser Al-Attiyah s Toyotou, který je zároveň vedoucím pilotem průběžné klasifikace s relativně pohodlným náskokem 38 minut před druhým Sebastianem Loebem. I Carlos Sainz se výrazně posunul dopředu v průběžném pořadí soutěže. Z 26. místa po včerejší etapě poskočil na průběžnou osmnáctou pozici. Po problémech z první etapy se mu tedy daří stahovat ztrátu na první desítku.
Mattias Ekstrom s Emilem Bergkvistem ve druhém Audi RS Q e-tron si už tak dobře nevedli. Ve čtvrté etapě dojeli na 32. místě se ztrátou 39 minut na vítěznou posádku a v průběžném pořadí se naopak propadli ze druhé desítky na 22. pozici. Na vedoucí posádku ztrácí 2 hodiny a necelých 33 minut, zatímco Carlos Sainz přibližně o 12 minut méně. Stéphane Peterhansel, který je se 14 vítězstvími historicky nejúspěšnějším závodníkem na Dakaru, měl ale další obrovské problémy.
Peterhansel s navigátorem Edouardem Boulangerem ztratili na trase, která nejrychlejším posádkám zabrala necelé 4 hodiny, dalších 11 hodin, což znamená další velké problémy. Podle posádky to byly technické problémy, které byly způsobené nehodou z první etapy. Dříve poškozené zavěšení kola (v první etapě urazili levé zadní kolo) opět povolilo a museli čekat na asistenční kamion. Po 4. etapě, kterou dokončili na 58. místě, jsou průběžně na 56. místě v celkovém pořadí se ztrátou více než 34 hodin na Al-Atthiyu. Pokud ale budou moci pokračovat dále, mohou svým týmovým kolegům plnit roli rychlé asistence a samozřejmě najíždět testovací kilometry, které jsou u nových speciálů potřeba.