S hlubokou úctou, Maserati není na prodej!

2
S hlubokou úctou, Maserati není na prodej!
Fotografie: Maserati
  • Koncern Stellantis oficiálně popírá, že by zvažoval prodej Maserati
  • Zprávy od dobře informovaných zdrojů ale říkají něco jiného
  • Jediné superprémiové značce koncernu se nevede dobře

Italská značka Maserati s trojzubcem ve znaku patří do koncernu Stellantis, na rozdíl od Ferrari, s nímž byla dříve hluboce technicky provázána, ovšem vzpínající se koník z Maranella, který dříve rovněž patřil do skupiny FCA (z níž pak spojením s PSA vznikl Stellantis), se v roce 2016 osamostatnil. Maserati tak zůstalo jedinou superprémiovou značkou v portfoliu superkoncernu Stellantis, avšak současná modelová politika příliš nevypovídá o tom, že by mu byla věnována patřičná péče. Nabídka modelů se místo očekávaného rozšiřování naopak smršťuje a aktuálně v ní, po ukončení sedanu Ghibli a SUV Levante, zbývá už jediný objemový model; menší SUV Grecale. Zbytek jsou malosériové supersporty a hypersporty, které dnes žádnou automobilku samy nespasí.

Nástupci obou zmíněných ukončených modelů se sice plánují, avšak mají přijít až v letech 2027 a 2028, což je v dnešní, vysoce konkurenční době celá věčnost. Co se tedy s touto automobilkou vlastně děje? Už nějakou dobu není zisková, což ostatně přiznal i bývalý šéf Stellantisu Tavares, a podle Autoblogu s odvoláním na dobře informované zdroje probíhají uvnitř koncernu bouřlivé a nekončící diskuze, jak s Maserati vlastně naložit. Logická varianta, totiž prodej, podle oficiálního a emotivního vyjádření tiskového oddělení není na stole, ovšem zároveň podle neoficiálních informací pověřilo vedení Stellantisu konzultační společnost McKinsey, aby zanalyzovala „všechny možnosti“.

Čas na řešení se ovšem krátí, protože beztak ekonomicky zatížená automobilka letos zažívá prudký propad prodejů; za první čtvrtletí to bylo meziročně téměř o 50 % dolů. A samotný Stellantis má za sebou finančně velmi těžký loňský rok, který ostatně stál místo minulého šéfa Tavarese. Pokud tedy existují plány na znovuoživení značky, kterou stále někteří vysocí manažeři Stellantisu považují za rodinné stříbro, jejich realizaci aktuální situace nepomohla. Budou totiž nade vší pochybnost velmi drahé. A návratnost případné investice nebude tak rychlá, jak by se koncernu aktuálně hodilo.

Stellantis tedy zatím navenek rozhodně odmítá prodej Maserati, ovšem o skutečném osudu značky, která už stihla začít vyrábět a prodávat první čistě elektrické modely pod značkou Folgore, se bude zřejmě rozhodovat s vyloučením veřejnosti. A my můžeme jen doufat, že zvítězí racionální argumenty nad emocemi a národnostními vášněmi, které dění ve Stellantisu podle všeho také ovlivňují.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Bohužel italská kvalita (nekvalita) je světově proslulá, stejně tak jako anglická. Kupovat si dvě auta, protože jedno je pořád v servisu se nikomu nechce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze