Autonomní Maserati bez řidiče za volantem jezdilo po letišti rychlostí 318 km/h

Autonomní Maserati bez řidiče za volantem jezdilo po letišti rychlostí 318 km/h
Fotografie: Indy Autonomous Challenge
  • Rekord byl překonán na letišti Launch and Landing Facility (LLF) v Kennedyho vesmírném středisku
  • Cílem testu je zvýšit bezpečnost a spolehlivost autonomního řízení

Indy Autonomous Challenge (IAC), jejímž hlavním cílem je podpora inovací v autonomním řízení, společně s Politecnico di Milano, největší vědecko-technologickou univerzitou v Itálii, oznámila, že se jim podařilo vytvořit nový autonomní rychlostní rekord s vozem Maserati MC20 Coupe, který dosáhl rychlosti 318 km/h.


Rekord se podařilo překonat na Launch and Landing Facility (LLF) v Kennedyho vesmírném středisku. A proč právě zde? Protože toto letiště nacházející se na Merritt Island v Brevard County na Floridě nabízí jednu z nejdelších vzletových a přistávacích drah na světě, která měří přes 4,5 km a pro podobné pokusy je ideálním místem. Kdysi letiště sloužilo především pro vládní operace, ale dnes se je využívané hlavně pro inovace, výzkum a testování v oblasti letectví a kosmonautiky.

Maserati MC20 Coupé Indy Autonomous Challenge bylo řízené umělou inteligencí, kterou vyvinuli právě studenti a vědci z Politecnico di Milano a upravili ji na míru pro autonomní jízdu. Takové auto bez řidiče na palubě pak dosáhlo rychlosti 318 km/h, čímž překonalo předchozí rekord pro autonomní vůz 310,4 km/h, který na stejném místě v dubnu 2022 zajel závodní speciál IAC AV-21.

Tyto světové rychlostní rekordy jsou mnohem víc než jen přehlídkou technologií budoucnosti, posouváme software s umělou inteligencí řidiče a robotický hardware na absolutní hranici. Přitom pomáháme převést poznatky z autonomních závodů tak, aby umožnily bezpečnou, udržitelnou a vysokorychlostní autonomní mobilitu na dálnicích,“ řekl Paul Mitchell, generální ředitel Indy Autonomous Challenge a Aidoptation BV. „Cílem vysokorychlostních testů je vyhodnotit chování robotických řidičů v extrémních podmínkách. Tyto systémy umělé inteligence jsou od roku 2021 testovány v sériových vozidlech při legálních rychlostech na silnicích v rámci závodů Indy Autonomous Challenge. Tým AIDA využil tento test k tomu, aby posunul hranice autonomního řízení a zvýšil jejich bezpečnost a spolehlivost. Test prováděný v kontrolovaném prostředí bez lidského řidiče hodnotí stabilitu, robustnost a reakční dobu umělé inteligence, což v konečném důsledku zvyšuje bezpečnost v situacích městské mobility při nízkých rychlostech,“ vysvětluje vědecký ředitel projektu a ředitel katedry elektroniky, informací a bioinženýrství na milánské Politecnice, profesor Sergio Matteo Savaresi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze