Škoda Auto zveřejnila své prodejní výsledky za uplynulý rok, tak se pojďme podívat, jak se této automobilce, která zařadila do své nabídky už druhé SUV, dařilo.
„Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu. Současně nás tento úspěch motivuje k tomu, abychom i v tomto roce opět jeli na plný plyn. A to přesně děláme s pomocí mnoha nových produktů a řešení mobility, které opět naše zákazníky nadchnou,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Alain Favey, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing, dodává: „Za to, že oba nové modely SUV zákazníci tak dobře přijali, vděčíme také naší silné prodejní síti. Prodejci značky Škoda po celém světě odvedli v roce 2017 fantastickou práci a jsou důležitým pilířem našeho úspěchu.“
V západní Evropě zvýšil český výrobce automobilů v roce 2017 dodávky zákazníkům o 5,2 % na 477 700 vozů (2016: 454 000 vozidel). V prosinci pak zaznamenala Škoda v tomto regionu nárůst o 7,0 % na 33 600 dodaných vozů (prosinec 2016: 31 400). Německo zůstává s 173 300 dodanými vozidly druhým největším trhem pro značku Škoda na světě. Prodeje zde vzrostly o 4,9 % (2016: 165 200 vozidel). Díky tomu se Škoda v Německu opět stala jedničkou mezi importovanými značkami a upevnila tak svou pozici mezi renomovanými velkoobjemovými výrobci. V prosinci loňského roku zvýšila Škoda dodávky zákazníkům v Německu o 12,2 % na 13 500 vozů (prosinec 2016: 12 100 vozidel). Český výrobce automobilů dále dosáhl v roce 2017 dvouciferného růstu ve Francii (27 300 vozů, +18,5 %), Itálii (24 700 vozů, +20,3 %), Rakousku (24 300 vozů, + 17,9 %), Norsku (8 600 vozů; + 11,7 %) a Řecku (3 200 vozů + 116,5 %).
Ve střední Evropě vzrostly dodávky značky Škoda od ledna do prosince 2017 o 12,7 % na 207 100 vozů (2016: 183 800 vozů). V posledním měsíci loňského roku zvýšila značka dodávky zákazníkům o 5,6 % na 14 200 vozů (prosinec 2016: 13 400 vozů). Zákazníkům na domácím trhu v České republice dodala Škoda s 95 000 vozy o 8,0 % více vozů než ve stejném období předchozího roku (2016: 88 000 vozidel). V Polsku (66 600 vozů, +18,5 %), na Slovensku (21 000 vozů, +11,4 %), v Maďarsku (12 700 vozů, +16,2 %), ve Slovinsku (7 100 vozidel +12,7 %) a v Chorvatsku (4 700 vozidel, +35,7 %) dosáhla česká značka výrazného dvouciferného růstu. Ve východní Evropě bez Ruska zaznamenala Škoda za rok 2017 také silný růst. S 41 300 vozy dodala česká automobilka o 17,9 % více vozidel než ve stejném období předchozího roku (2016: 35 100 vozidel).
V prosinci značka v tomto regionu rostla o 36,2 % a dodala zákazníkům 3 900 vozů (prosinec 2016: 2 800 vozů). Pozitivně se v průběhu roku z hlediska dodávek vozů vyvíjely pobaltské státy (7 400 vozů, +13,3 %) a Srbsko (6 700 vozů, + 17,5 %), stejně jako Ukrajina (6 100 vozů + 69,4 %) a Bosna a Hercegovina (1 600 vozů; +16,5 %). V Rusku dosáhla Škoda za loňský rok se 62 300 dodanými vozy meziročního nárůstu o 12,5 % (2016: 55 400 vozů).
Nejsilnějším trhem na světě zůstává pro značku Škoda i nadále Čína. V Říši středu se dodávky české automobilky zákazníkům v roce 2017 zvýšily o 2,5 % na 325 000 vozů (2016: 317 100 vozů). V prosinci značka čínským zákazníkům dodala 42 400 vozů – o 41,8 % více než ve stejném měsíci předchozího roku (prosinec 2016: 29 900 vozů).
Pozitivně se v roce 2017 vyvíjely dodávky vozů Škoda také v Izraeli (23 400 vozů, +14,5%) a Indii (17 100 vozů, +31,4 %).
10 nejúspěšnějších trhů pro Škodu v roce 2017
Země | Dodávky vozů zákazníkům |
---|---|
Čína | 325 000 |
Německo | 173 000 |
Česká republika | 95 000 |
Velká Británie | 80 100 |
Polsko | 66 000 |
Rusko | 62 300 |
Francie | 27 300 |
Turecko | 25 000 |
Itálie | 24 700 |
Rakousko | 24 300 |
Zdroj: tisková zpráva