Renault ZOE dostal 52kWh baterii a rychlonabíjecí standard

Renault ZOE dostal 52kWh baterii a rychlonabíjecí standard
2
  • Baterie o kapacitě 52 kWh má papírový dojezd 395 kilometrů dle WLTP
  • Automobilka tvrdí, že využitím 50kW nabíjecí stanice doplníte za 30 minut energii na dalších 150 kilometrů
  • V interiéru najdeme displej jak před volantem, tak displej infotainmentu umístěný na výšku

Ačkoli Renault ZOE několikrát kraloval prodejům elektromobilů, tak mu pomalu začal ujíždět vlak. Respektive mu tak trošku začala ujíždět konkurence, které rok od roku přibývá, takže i Renault musel svůj elektromobil poněkud omladit.

Začneme hned nejdůležitější informací. Renault Zoe má 52kWh baterii a dojezd dle metodiky WLTP činí až 395 kilometrů. Dobrou zprávou je, že ZOE můžete nabíjet rychlonabíjecím standardem CCS Combo, a to výkonem 50 kW. Renault tvrdí, že za třicet minut zvládnete doplnit dojezd o dalších 150 kilometrů. Nabíjecí konektor najdeme na stejném místě jako dříve, tedy na přední části pod logem automobilky Renault.

Motor má výkon 135 koní. Největší doménou elektromobilů je pružné zrychlení. Touto disciplínou se také Renault pochlubil. ZOE zvládne zrychlení z 80 km/h na 120 km/h za 2,2 sekundy, což je zrychlení přesně o jednu sekundu oproti předchozí generaci. Podobně jako konkurence, i francouzská automobilka se snažila, aby se vůz dal ovládat jedním pedálem. Rekuperace byla ještě zesílená. Zda se bude jednat o podobnou funkci jako má například Nissan Leaf nevíme.

Změnou prošel také interiér. Nový je 10palcový displej před řidičem. Infotainment je poté dodáván s velikostí od 7 do 9,3 palců v závislosti na výbavě. Displej je podobně jako například v Tesle umístěný na výšku. Papírový dojezd a především přítomnost rychlonabíjecího standardu je výbava, se kterou se Renault ZOE může měřit se svojí konkurencí v podobě Nissanu Leaf, Volkswagen e-Golf (potažmo Volkswagen ID.3), který dorazí příští rok) nebo BMW i3s.

Renault ZOE – test

Technické parametry Renault ZOE (2020) R135

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon130 koní, toč. moment: 245 Nm
Baterie52 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 386 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena
Diskuze ke článku
Majkl
Opravdu je nutné uvádět výkon v koních? Vzhledem k modernějším kW z toho má pak člověk akorát zmatek. Počet koní mi kór u elektormobilů nedává moc smysl

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze