Ačkoli Renault ZOE několikrát kraloval prodejům elektromobilů, tak mu pomalu začal ujíždět vlak. Respektive mu tak trošku začala ujíždět konkurence, které rok od roku přibývá, takže i Renault musel svůj elektromobil poněkud omladit.
Začneme hned nejdůležitější informací. Renault Zoe má 52kWh baterii a dojezd dle metodiky WLTP činí až 395 kilometrů. Dobrou zprávou je, že ZOE můžete nabíjet rychlonabíjecím standardem CCS Combo, a to výkonem 50 kW. Renault tvrdí, že za třicet minut zvládnete doplnit dojezd o dalších 150 kilometrů. Nabíjecí konektor najdeme na stejném místě jako dříve, tedy na přední části pod logem automobilky Renault.
Motor má výkon 135 koní. Největší doménou elektromobilů je pružné zrychlení. Touto disciplínou se také Renault pochlubil. ZOE zvládne zrychlení z 80 km/h na 120 km/h za 2,2 sekundy, což je zrychlení přesně o jednu sekundu oproti předchozí generaci. Podobně jako konkurence, i francouzská automobilka se snažila, aby se vůz dal ovládat jedním pedálem. Rekuperace byla ještě zesílená. Zda se bude jednat o podobnou funkci jako má například Nissan Leaf nevíme.
Změnou prošel také interiér. Nový je 10palcový displej před řidičem. Infotainment je poté dodáván s velikostí od 7 do 9,3 palců v závislosti na výbavě. Displej je podobně jako například v Tesle umístěný na výšku. Papírový dojezd a především přítomnost rychlonabíjecího standardu je výbava, se kterou se Renault ZOE může měřit se svojí konkurencí v podobě Nissanu Leaf, Volkswagen e-Golf (potažmo Volkswagen ID.3), který dorazí příští rok) nebo BMW i3s.
Renault ZOE – test
Technické parametry Renault ZOE (2020) R135
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 087 × 1 787 × 1 562 mm, 1 502 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 245 Nm / 1 500 ot/min |
Baterie | 52 kWh (55 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 386 km |
Cena od | 1 027 000 Kč |