Renault Mégane E-Tech Electric se připravuje na svou roli nosného elektrického modelu značky Renault. A proto si nemůže ohledně bezpečnosti dovolit nic ponechat náhodě, zejména u automobilky, která si tolik zakládá na bezpečnostní rétorice. A tak zatímco by marketéři nejraději zapomněli na nedávný crashtest Renaultu ZOE, v němž malý elektrický bestseller pohořel, nyní si mohou spravit chuť. Mégane totiž prošel nástrahami aktualizovaných crashtestů pro rok 2022 bez ztráty a odnáší si z nejnovějších nárazových zkoušek Euro NCAP plnou porci pěti hvězdiček.
Zazářil zejména v ochraně dětí, v níž získal 88 %, když figuríny dětí ve věku 6 a 10 let, usazené v referenčních dětských sedačkách Britax Römer Kidfix SL, ochránil při čelním i bočním nárazu nejlepším možným způsobem. Jedinou výjimkou byl krk desetiletého dítěte, vystavený při čelním nárazu prostřední zátěži na pětibodové škále, taková ale zpravidla nevede ke zraněním. Výsledných 23,3 z 24 možných bodů hovoří za vše. Za ochranu dospělých získal Renault stále znamenitých 85 %, kdy drobné zaváhání nastalo jen při ochraně řidičova hrudníku při nárazu do deformovatelné bariéry s 40% přesazením, krků na předních sedadlech při nárazu zezadu a hlavy řidiče, při bočním nárazu, kdy byl vymrštěn na spolujezdcovu sedačku.
Za ochranu sražených chodců se udělovalo 65 %, což je obvyklý výsledek. Rizikovými místy jsou přední hrana kapoty a rám čelního okna. Naopak bodové žně Renault sklidil za bezpečnostní asistenty, zejména za bezchybně fungující samočinné brzdění před překážkou. V připojeném videu je jasně vidět, že nedošlo ani k jednomu ohrožení měkkých cílů. Renault má tedy další vítaný marketingový nástroj. Mimochodem, ve videu je vidět spousta zajímavých věcí. Všimněte si například vlnění střechy, zachyceného vysokorychlostní kamerou při absorpci přesazeného čelního nárazu do deformovatelné bariéry. Svědčí to o mimořádném (a úspěšném) úsilí dnešních konstruktérů při neustálém zvyšování bezpečnosti.
Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV60
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 636 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 300 Nm / 100 ot/min |
Baterie | 65 kWh (60 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 450 km |
Cena od | 990 000 Kč |