Koncern Jaguar Land Rover se v autonomním světě vcelku sebevědomě pohybuje již několik let. Doposud vozy uměly jezdit samy pouze po dálnicích, poslední plody práce však automobilku zavedly do města. I tam si dnes troufne poloautonomní systém, jehož prototyp byl implementován v SUV Range Rover Sport. Vůz byl samozřejmě vyzbrojen armádou senzorů a kamer, které pomáhaly v orientaci na složitých kruhových objezdech, křižovatkách a podobně.
Největší problém prý byl se silnicemi, které se napojují na hlavní cesty. Pro člověka je pochopení takové křižovatky jednoduché, avšak pokud má provoz pochopit stroj, jedná se o komplexní a složitý problém. Společně s propracovanou navigací se však britské automobilce podařilo dosáhnout autonomního řízení úrovně 4, kdy již není vyžadována trvalá pozornost řidiče, a to na jakékoli silniční komunikaci. Jaguar Land Rover prováděl testy 22. července v anglickém regionu Midlands, ale chystá i další demonstrace systému. Vůz má například projet městem Milton Keynes, které se nachází na jihovýchodě Spojeného království v anglickém nemetropolitním hrabství Buckinghamshire. Především z legislativního důvodu se prozatím vše musí odehrávat na uzavřených silnicích, co nevidět by se však měly zákony začít hýbat.
Zdroj: carscoops.com