Třetí generace Range Roveru Evoque se představí v roce 2027 a už dopředu je jasné, že půjde o elektromobil. Vůz bude postaven na elektrifikované modulární platformě (EMA), kterou si sám vyvinul koncern JLR. Poprvé se s ní setkáme u chystaného Range Roveru Velar, jenž se ukáže světu příští rok. I ten se bude nejdříve prodávat jako elektromobil, což je krok, který je považován za zásadní pro udržení životaschopnosti značky Land Rover v příštím desetiletí. Zatímco Velar čeká radikální proměna designu a techniky, Evoque zůstane věrný svému roztomilému vzhledu. Je to právě on, který je dlouhodobě prodejně úspěšným modelem, a to zejména ve Velké Británii. Právě tam si ukousl 40% podíl ze všech prodaných vozů řady Range Rover za poslední rok.
První zmínka o elektrickém Evoque se poprvé objevila v rámci radikální strategie Reimagine společnosti JLR v roce 2021. Příchod třetí generace završí rušné období, během kterého představí další elektrické modely, a to včetně velkého Range Roveru Electric. Ten se ukáže již v první polovině příštího roku. Kromě platformy EMA bude Range Rover Evoque třetí generace vybaven 800V architekturou. Vůz se má vyrábět v závodě JLR v Halewoodu na Merseyside, protože právě tam probíhá i produkce současné generace. Očekává se nasazení elektromotorů, které si JRL sám vyrobí. Dokonce i baterie dorazí z továrny Agratas, která patří mateřské společnosti Tata v Somersetu a otevřena bude v roce 2027.
Konkrétní detaily ohledně elektrického pohonu u nadcházející generace Range Roveru Evoque jsou stále tajné, ale vzhledem k tomu, že konkurenti, kam se řadí například Mercedes-Benz GLA EV, by měli nabídnout dojezd přes 720 km, bude muset nový Evoque nabídnout podobnou hodnotu. Jistotou je rychlé nabíjení a pro zvýšení atraktivity modelu je dost možné, že časem dorazí elektrická verze s prodlužovačem dojezdu.
