První plug-in hybrid značky Ferrari, model SF90 Stradale PHEV, dostal oficiální hodnotu elektrického dojezdu dle EPA. Není to ale nijak vysoké číslo, konkrétně 8 mil, což vychází na 12,9 kilometrů. V parametrech ale insideevs.com uvádí, že elektrický dojezd je až 25 kilometrů, ovšem bez informace, v jakém cyklu.
O americkém cyklu EPA pro vyčíslení spotřeby a dojezdu je známé, že je nejpřísnější a nejvíce se blíží realitě kombinovaného provozu. Podle něj vychází čistě elektrický dojezd plug-in hybridu Ferrari SF90 Stradale PHEV na necelých 13 kilometrů a spotřeba v režimu EV na 41,1 kWh/km. To nejsou žádná úžasná čísla, stejně jako kombinovaná spotřeba v hybridním režimu 13,1 l/100 km. Faktem ale je, že jde o supersport a z tohoto pohledu nejde o špatné hodnoty.
Na tomto autě jsou důležité jiné parametry, zejména pak výkon, zrychlení a maximální rychlost. A ty jsou výborné, protože z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,5 sekundy, tedy stejně rychle jako Tesla Model S Performance, na 200 km/h už to trvá jen 6,7 sekundy a zrychlování se zastaví až na 340 km/h. Vypadá to tedy, že půjde o jeden z mála supersportů, který ve sprintu na 1/4 míle porazí i zmíněnou Teslu.
Těchto parametrů Ferrari SF90 Stradale PHEV dosahuje díky čtyřlitrovému osmiválci o výkonu 574 kW, kterému pomáhají tři elektromotory, z nichž jeden je vzadu a dva vpředu. Díky tomu má SF90 Stradale pohon všech kol a systémový výkon je 735 kW, tedy 1 000 koní. To vše na hmotnost auta pouhých 1 570 kg.
Technické parametry Ferrari SF90 Stradale PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, ? × ? × ? mm, 1 570 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin) |
Výkon | 735 (574 + 162) kW, 1 000 (780 + 220) koní |
Baterie | 7,9 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 41,1 kWh / 100 km + 25 |
Cena od |