První elektrický taxík značky London EV Company (LEVC) jsme si důkladně prolezli. Vyrábí jej automobilka Geely, a proto mnoho součástek najdete například ve Volvu. Samotné nás překvapilo, kolik místa a různých vychytávek vůz pro taxikaření nabízí. První kousek dorazil do rukou 46letého Davida Harrise, který byl jeden z prvních, kdo si elektrotaxi minulý rok objednal. Ve srovnání s předchozím dieselovým taxi umí elektromobil ušetřit 15 až 19,5 tisíce korun každý měsíc na palivu a provozních nákladech.
Elektromotoru se 150 koni a 255 Nm točivého momentu dodává energii 31kWh akumulátor, který však využívá pouze 23 kWh pro co největší šetření baterie. I tak ale dokáže na jedno nabití ujet 128 kilometrů. Pak ale nezůstane na holičkách a pokud potřebuje pokračovat v rozvážení, nažhaví 1,5litrový tříválec prodlužující dojezd na 643 kilometrů. Vůz umí na 100 km/h zrychlit za 13,2 vteřin a pokračuje až na maximální rychlost 130 kilometrů v hodině.
Uvnitř je vše připraveno pro návaly turistů i místních. Taxi je vybaveno velkou panoramatickou střechou na sledování památek, interkomem i Wi-Fi hotspotem. Nám se líbila přítomnost celé řady USB konektorů pro rychlé dobití mobilního telefonu. Řidič může počítat se šikovným systémem autonomního brzdění a s celou řadou dalších bezpečnostních asistentů.
Nabíjení elektromobilu by také neměl být žádný problém, v přední masce si totiž našly místo všechny konektory pro klasiku i rychlonabíjení. Vůz tedy není vybíravý a spokojí se jak se standardem CHAdeMO (ten využívá například Nissan Leaf), tak Combo (například BMW i3). Ulice Londýna by se elektrotaxíky měly zaplnit co nevidět. Automobilka totiž speciálních aut bude vyrábět na 20 tisíc kusů ročně.
Zdroj: cityam.com