Londýnské vozy taxi patřily k tomu nejzajímavějšímu na frankfurtském autosalonu a důkladně jsme se o něm rozepsali v článku ihned po konci autosalonu. Čistý elektromobil má kapacitu 31 kWh, ale bude se využívat pouze 23 kWh, čímž se dosáhne mnohem lepší životnosti. Primárně bude jezdit na elektřinu, což zajistí elektromotor s výkonem 145 koní. Po vybití baterie se ale nastartuje 1,3litrový tříválec z Volva, který bude pracovat v ideálních otáčkách. K tomu by ale příliš často dojít nemělo.
Opravdu velké MPV je k mání za 55 599 liber, tedy 1,6 milionu korun. Předchůdce nabízel slabý 2,5litrový diesel o výkonu 101 koní a byl pouze o 10 tisíc liber levnější. Příplatek 300 tisíc korun bude o něco zmírněn dotací ze strany státu a navíc prý taxikáři ušetří 100 liber týdně. I bez dotací by se jim tak měla investice vrátit za čtvrt roku. A právě tady začíná dnešní úvaha. Automobilka tvrdí, že aktuální dieselový model stál 167 liber týdně při čtyřletém provozu. Rozhodla se nabídnout také leasingový plán, který řidiči každý týden vezme z peněženky 177 liber, nebude mít ale žádné náklady na koupi vozu. Mohl by tedy jezdit pět let s trochu vyššími náklady (vezmeme-li v potaz leasing společně s nízkými provozními náklady elektromobilu), a k tomu mít po pěti letech splacený elektromobil.
Čínská automobilka bude vozy servisovat úplně zadarmo první tři roky s omezením na 144 tisíc kilometrů. Na taktéž tři roky a dokonce 192 tisíc kilometrů je pak omezena klasická záruka s asistencí na cestách. Zatím je jasné jen to, že se výrobce spolehlivosti vůbec nebojí. Vozy ale na silnicích budou mít jistě těžký život. Zatímco u klasických vozů se počítá s častějšími opravami po sedmi letech, taxíky by měly vydržet minimálně 15, ale spíše 20 let.
Na ulicích po celém světě bychom v roce 2020 měli mít až 9 tisíc těchto taxíků s (až) nulovými lokálními emisemi. Nám se na první pohled a posed vozy moc líbily a jsou skutečně plné zlepšováků pro co nejlepší odvedení práce, pro kterou byly stvořeny. Spolehlivost ve výhledu dvaceti let se nám ale bude odhadovat těžko.
Zdroj: autocar.co