Už zítra se můžeme pravděpodobně těšit na podobu vůbec prvního elektromobilu značky Lamborghini, o kterém jsme vás už informovali. Půjde zatím o koncept, ovšem vzhledem k blížícímu se zákazu prodeje klasických spalovacích aut už by bylo načase, aby šlo o předobraz sériového modelu. Zejména, když v koncernu Volkswagen, do nějž Lamborghini patří, už mají jiné značky s výkonnými elektromobily poměrně dost zkušeností. Mimo jiné díky kapitálovému propojení se značkou Bugatti Rimac.
What if…
— Lamborghini (@Lamborghini) August 16, 2023
August 18th. Monterey Car Week, CA.#Lamborghini pic.twitter.com/la4vI8Tme8
Že by chorvatská rekordní technika z Rimacu Nevera posloužila jako základ, to je v tuto chvíli hodně divoká spekulace, ovšem nikoliv nereálná. Mate Rimac už svou techniku třetí straně poskytl a vznikl z toho hypersport Pininfarina Battista. Lamborghini se navíc bude muset hodně blýsknout, pokud si chce své špičkové renomé udržet i v elektrickém věku. Vedení automobilky totiž příliš dlouho váhalo s přestupem a nyní začíná sklízet hořké ovoce. Nejrychlejší model značky, Lamborghini Aventador SVJ Roadster, totiž potřebuje k pokoření stovky z klidu 2,8 s. To je o více než sekundu pomaleji, než to zvládne Nevera. A fanoušci si toho začínají všímat. Leccos by také mohlo naznačit, že aktuální šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je bývalým ředitelem Bugatti.
V tuto chvíli každopádně netušíme, co zítra spatříme. Podle dřívějších Winkelmannových slov nepůjde o ostrý hypersport, ale o zvýšený 2+2místný automobil pro každý den. Tedy takového typu, u nějž lze předpokládat daleko větší tržní potenciál. Každopádně se těšíme na zítřejší zprávy z Kalifornie.