První ceny nového Peugeotu e-5008 jsou tady. U sousedů stojí od 1,2 milionu Kč

5
První ceny nového Peugeotu e-5008 jsou tady. U sousedů stojí od 1,2 milionu Kč
Fotografie: Peugeot
  • Vrcholem je výbava GT s cenou takřka 1,4 milionu Kč
  • Připlácet lze za šest paketů výbavy
  • V základu nabídne model e-5008 výkon 210 koní a přední pohon

S novou generací Peugeotu e-3008, kterou jsme krátce krátce otestovali minulý týden, přichází na evropské trhy její větší sourozenec. Model e-5008 má hlavní přednost v tom, že nabídne až sedm míst k sezení a větší objem kufru. Nyní výrobce uvolnil první informace o ceně, konkrétně pro německý trh. V ceníku lze zatím najít hybridní provedení a elektrickou variantu s předním pohonem a výkonem 210 koní. Druhé zmíněné provedení je dostupné ve výbavách Allure a GT, přičemž zákazník zaplatí nejméně 51 150 eur (v přepočtu 1,26 milionu Kč u verze Allure). Za e-5008 GT je potřeba ze svého bankovního účtu odčerpat alespoň 55 950 eur (v přepočtu skoro 1,4 milionu Kč). Nutné je dodat, že už v základu je elektrická novinka nabitá výbavou, takže připlácet lze jen za šest výbavových paketů a barvu karoserie.

V nabídce se časem objeví i verze 4×4 se systémovým výkonem 321 k a baterií o kapacitě 73 kWh, která ke slabšímu ze dvou předních motorů přidá zadní s parametry 109 k/170 Nm. Všechny motory využívají běžnou synchronní konstrukci s permanentními magnety a 400V architekturu. Tu zatím výrobce do ceníku nezařadil. Vždy ale platí, že baterii NMC chladí aktivní vodní okruh a nabízí nabíjení AC 11 kW, volitelně 22 kW, a DC 160 kW, jehož prostřednictvím se sada dobije z 20 na 80 % SoC za rovnou půlhodinu. Samozřejmě nechybí tepelné čerpadlo. Za zmínku stojí, že větší ze dvou baterií je těžší o pouhých 54 kg. Už v základu je ve výbavě Allure nová generace architektury interiéru i-Cockpit, hlasové ovládání, umělá inteligence ChatGPT nebo dálkové aktualizace OTA. Kdo si potrpí na velká kola, nový Peugeot e-5008 nabízí nejméně 19" disky. Vrcholem jsou o palec větší.

Technické parametry Peugeot e-5008 Standard Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 791 × 1 895 × 1 694 mm, 2 218 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 kW, 214 koní, točivý moment: 345 Nm / 250 ot/min
Baterie82 kWh (73 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 502 km
Cena od1 150 000 Kč
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Za Pezota 1,4 milionů, tak to hodně štěstí. Manazirci se budou potom strasne divit, že se jim plní sklady.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Za 1,4M se prodává aktuálně e3008....čili buď to bude nesmyslně dražší či e3008 musí dolů...jinak je to logicky blbost. Jinak již slušný motor, slušná baterka, vyrobeno v Evropě, slušně kvalitní, tažné, V2L, dvě sedačky navíc pro děti, takže můžeme s prarodiči i na výlety co víkendy jedním autem....není to úplně blbé. Za slušnou výbavu kolem 1,2M by nebylo vůbec špatné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze