Prozkoumali jsme Mercedes-Benz IAA Concept. Je to hybrid

  • Koncept se chlubí špičkovým součinitelem odporu vzduchu
  • Při rychlé jízdě se automobil prodlouží až o 40 centimetrů
  • Pod kapotou je hybridní ústrojí z modelu C 350 e

Mercedes-Benz představil v minulém roce na veletrhu ve Frankfurtu svou vizi budoucnosti v podobě vysoce aerodynamického modelu IAA Concept, který designově vychází ze staršího konceptu Luxury in Motion. Na rozdíl od něj se více zaměřuje na aerodynamiku a využívá spíše současnou techniku.

Mercedes-Benz IAA concept

Na veletrhu CES v Las Vegas si Mercedes ještě svůj koncept pečlivě hlídal, stejnojmenný veletrh v Šanghaji už ale znamenal povolenku auto budoucnosti prozkoumat zblízka i zevnitř. Nejdříve jen malé upřesnění: IAA neznačí zkratku známého frankfurtského veletrhu, ale „Intelligent Aerodynamic Automobile“. A přesně to definuje, o co Mercedesu v případě tohoto přízraku z budoucnosti, který vypadá naživo skutečně futuristicky, jde – o aerodynamiku. V rychlostech nad 80 km/h se automaticky transformuje tak, že ho vzduch snadno obtéká. Tak snadno, že se Mercedes může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu pouze CX=0,19. Jen pro srovnání, produkční model CLA, který platí za etalon v aerodynamice současných produkčních sedanů, se chlubí součinitelem 0,22.

Tak skvělé aerodynamiky dosáhl Mercedes přidáním mnoha výsuvných prvků, zejména zádě. Dále se vysunuje i přední nárazník. Když si to IAA Concept švihá po dálnici, je celkově o 40 centimetrů delší, než když stojí zaparkovaný, a láká na své tvary z budoucnosti překvapené kolemjdoucí. A dokonce i středy disků kol se umí zasunout dovnitř pro minimalizaci mikro-turbulencí. To, co má tento futuristický koncept pod kapotou, vás možná překvapí stejně jako nás. Na pódium totiž přijel se slyšitelným brumláním zážehového motoru pod kapotou. Je to totiž hybrid. Koncept IAA konkrétně využívá techniku převzatou z modelu C 350 e, který jsme na fDrive.cz rovněž testovali. Znamená to čtyřválcový benzinový motor o výkonu 205 kW, kterému pomáhá elektromotor. Rozdílem jsou jen větší akumulátory, které dovolí na rozdíl od „Céčka“ dojezd až 66 kilometrů v aerodynamickém elektrickém režimu.

Mercedes-Benz IAA Concept – design je skutečně futuristický

Čtyřdveřové kupé vypadá díky výraznému podsvícenému žebrování v přední i zadní části dobře nejen zvenku, ale i uvnitř. A je to jeden z těch konceptů, které jsou dotaženy k dokonalosti a vše v nich funguje. Elegantní skořepinové sedačky potažené bílou kůží jsou velmi pohodlné, jinak ale nacházíme vcelku známé prvky. Koncept IAA totiž převzal řadu prvků z nového „Éčka“. Dvojice 12palcových displejů, touchpady na volantu nebo touchpad na středovém tunelu – to vše známe. Zajímavě pak vypadá další displej na středním panelu nahrazující tlačítkové ovládání klimatizace a dalších funkcí. A je plně funkční a překvapivě zajímavě použitelný. Že by předzvěst toho, čeho se dočkáme v dalším „eSku“? Výrazným prvkem interiéru, který jasně ukazuje, že máme co do činění s konceptem, jsou duhově podsvícené výdechy klimatizace. To si mohl možná Mercedes odpustit, i bez nich by uvnitř vypadal IAA koncept úžasně.

Interiér kombinuje prvky z nové řady E a fantazie designérů

Mercedes má pouze jeden kousek a je na něj náležitě opatrný. S tím, jak se technika v něm ale postupně ukázala v novém „Éčku“, ale postupně uvolňuje cestu novému konceptu, na který se pravděpodobně můžeme těšit letos na podzim na veletrhu v Paříži.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze