Nová studie nevládní organizace Transport & Environment (T&E) ukazuje, že e-paliva jsou drahá, vzácná a méně udržitelná. Do roku 2035 by nákup a provoz nového dálkového dieselového nákladního vozidla spalujícího čistě e-diesel (syntetickou naftu) byl dražší o 47 % oproti nákupu a provozu akumulátorového elektrického nákladního vozidla.
Důvodem je to, že nižší náklady na energii a údržbu bateriového elektrického vozu rychle kompenzují jeho vyšší pořizovací náklady. Vozidla na e-paliva (syntetická paliva) by přitom byla výrazně dražší kvůli vysokým nákladům na litr e-paliva. Studie porovnává cenu e-paliv v různých scénářích – i v tom nejoptimističtějším jsou e-paliva stále o 15 % dražší než kamiony s elektrickým pohonem na baterie. Tento scénář počítá s používáním e-paliv v ojetém nákladním vozidle a porovnáním s bateriovým nákladním autem s vysokými náklady na baterie a dobíjení.
Max Mollière, datový analytik pro e-mobilitu ze společnosti Transport & Environment, řekl: „Náklady jsou pro společnosti provozující silniční nákladní dopravu obrovským hlediskem, a proto jsou kamiony s elektrickým pohonem na baterie cestou vpřed. E-paliva jsou zoufalým pokusem palivového průmyslu hodit si záchranné lano na úkor dopravců operujících s nízkými maržemi. Proč jim vnucovat drahá e-paliva, když mají na dosah čistší a levnější řešení? Evropa nedávno oznámila, že z dobrého důvodu nebude používat e-paliva v osobních autech, a tak postavme kamiony na stejnou cestu.“