Prodej nových aut s hybridním pohonem vzrostl v prvním pololetí meziročně o 28 procent na 14 142 vozů. Odbyt elektromobilů se zvýšil o polovinu na 1 918 aut, naopak zájem o plug-in hybridy klesl o čtvrtinu na 1 628 vozidel. Vozy s bateriovým pohonem tak tvořily přes 16 % celkových prodejů nových osobních aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. „Poptávka po hybridních vozech stále rekordně roste. Aktuálně dokonce výrazně převyšuje nabídku a prodeje by mohly být rozhodně vyšší. Omezují je však delší dodací lhůty, způsobené naplněnou kapacitou výrobních závodů a u některých značek i přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Nejprodávanější značkou hybridních aut zůstává Toyota s 3 560 prodanými vozy, následuje Ford s 2 210 auty a na třetí příčce bylo opět BMW s 1 385 prodanými hybridy. Nejoblíbenějším modelem je Toyota Corolla následovaná Toyotou RAV4.
Mezi elektromobily vede díky modelu Enyaq domácí Škoda Auto se 782 prodanými vozy. Následují Volkswagen s odbytem 189 elektromobilů a Hyundai, který prodal o 47 aut méně. „Hybridní pohony jsou pro současný svět, kdy není tolik dobíjecích stanic, ideální. Lze tak jezdit ekologicky a mít jistotu dojezdu, která plně elektrickým autům chybí. Navíc si hybridy elektrickou energii sami jízdou vyrábějí. To je jeden z důvodů, proč hybridní vozy v Anytime využíváme,“ uvedl ředitel carsharingové firmy Anytime v ČR Milan Beutl, která provozuje 600 hybridních vozů.
Celkový prodej nových osobních aut v prvním pololetí meziročně klesl o 12,3 procenta na 98 916 vozů. Důvodem poklesu byly přetrvávající problémy ve výrobě, v dodávkách komponent a logistice.