Anytime rozšiřuje flotilu o dalších 80 hybridních vozů Toyota. Myslí i na vodík

1
Anytime rozšiřuje flotilu o dalších 80 hybridních vozů Toyota. Myslí i na vodík
Fotografie: Anytime
  • Firma se rozhodla pro pilotní testování vodíkové Toyoty Mirai
  • V rámci carsharingu nabízí Anytime již 580 vozů

Firma Anytime, přední hráč na poli služeb sdílených vozů, rozšiřuje svůj vozový park o dalších 80 automobilů Toyota C-HR. Všechny vozy jsou opět s hybridním pohonem, automatickou převodovkou a parkovací kamerou. Celkem nyní mají lidé ve službě Anytime carsharing k dispozici již 580 vozů. „Naše sdílená auta pro cesty do zaměstnání, školy, na nákupy, za sportem, kulturou či výlety využívá stále více lidí, a proto nyní opět rozšiřujeme jejich počet. Aktuálně přidáváme další nové automobily Toyota C-HR, všechny s automatickou převodovkou, hybridním motorem a parkovací kamerou, jak jsou již uživatelé naší služby zvyklí“, říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing. Pro Anytime je hybridní pohon v současnosti ideálním řešením. Jedná se o nejefektivnější variantu ekologického pohonu s jistotou dojezdu.

Pilotní testování vozu na vodíkový pohon Toyota Mirai

Z dat vyplývá, že 52 % jízdy využívají vozy energii, kterou si samy jízdou vytvoří. Za dobu působení na českém trhu má Anytime na kontě přes milion úspěšných výpůjček. Firma se rozhlíží i do budoucnosti. I když nyní využívá výlučně hybridy, společně s Toyotou se rozhodlo k pilotnímu testování vozu na vodíkový pohon Toyota Mirai. „Model Mirai využívá k výrobě elektřiny vodík a produkuje pouze čistou vodu. Vykazuje tak mimořádné ekologické parametry. Věříme, že toto je řešení budoucnosti, a jsme rádi, že můžeme společně s Anytime otestovat také v reálném provozu“, říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota. Mirai staví na technologii palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System), která kombinuje palivové články s hybridním pohonem.

Anytime a její flotila vozidel

Její součástí je nová sada palivových článků FC Stack (vlastní technologie Toyoty) a vysokotlaké zásobníky na vodík. Soustava TFCS je energeticky hospodárnější než spalovací motory a za jízdy neprodukuje žádné emise CO2, ani jiné škodlivé látky. Řidiči mohou očekávat stejnou úroveň pohodlí jako u vozů se zážehovým motorem, včetně velkorysé dojezdové vzdálenosti a tankování vodíkového paliva během pouhých tří minut.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Vodík z drahého plynu, tankování první auta 5 minut, dalšího auta 15 minut (tlakování vodíku). Čerpačky mají zpoždění už 2 roky, takže příští rok možná první. Všichni to líčí v růžových barvách, ale je to technologie ideální na dotace a to věčné. Tedy dotujme auta a vodík na 50% ceny a bude to v ceně dieslu Octávky a se spotřebou 5 litrů :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze