Pro zákazníky je kvalitní infotainment důležitý, tvrdí Leyre Olavarria ze SEATu

Rozhovor
Pro zákazníky je kvalitní infotainment důležitý, tvrdí Leyre Olavarria ze SEATu
  • V SEATu se primárně soustředí na konektivitu, infotainment a mikromobilitu
  • I v budoucnu budou mít zákazníci k dispozici nativní infotainment
  • Oproti ostatním automobilkám má SEAT mladší uživatelskou základnu
  • SEAT Minimó by měl přinést komfort a bezpečnost automobilu a zároveň obratnost motocyklu

Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz: Paní Olavarria, děkujeme, že jste si na naše interview udělala čas. Jaké má SEAT plány do budoucna v oblasti infotainmentu ve vozidlech?

Leyre Olavarría, vedoucí divize Infotainment & Connected Car ve společnosti SEAT: V současnosti nabízíme Apple CarPlay i Android Auto, takže si zákazníci mohou propojit smartphony s automobilem. Pochopitelně však mohou zůstat i u nativního infotainmentu SEAT. Další fázi pro nás představuje bezdrátové propojení mezi smartphonem a automobilem – v současnosti je potřeba zařízení propojit kabelem.

Zároveň věříme, že v budoucnu dojde v rámci zábavních účelů k ještě k užšímu propojení smartphonů s automobily. Některé činnosti, jako přehrávání hudby, navigace a podobně, za nás může vyřešit například Google, ale rozhodně nechceme, aby měly operační systémy smartphonu přístup k důležitým funkcím automobilu. Naše systémy dokáží rozpoznat nejlépe, kdy má auto brzdit, zapnout světla a podobně, takže chceme tyto dva světy nechat oddělené. Důležité funkce samotného automobilu bude mít stále pod kontrolou SEAT, ale u zábavních funkcí se budou moci uživatelé rozhodnout, zdali chtějí používat systémy od SEATu, Googlu, nebo Applu.
SEAT el-Born

V budoucnu rovněž chystáme možnost personalizace automobilu podle přání zákazníka. Bude se jednat o něco podobného, jako když si upravíte laptop nebo smartphone podle svých představ a potřeb. Každý uživatel vozidla si tak bude moci navolit své vlastní widgety a upravit nastavení infotainmentu. Náš infotainment by měl navíc uživatele dokonale obklopovat, takže se budou některé informace zobrazovat na displeji, další na head-up displeji a další zase na jiných místech. To je například něco, co Apple ani Google zatím nejsou schopny nabídnout, a proto se chceme stále soustředit i na náš vlastní systém.

Plánujete v budoucnu zredukovat počet displejů v autě a využívat po vzoru některých výrobců pouze jeden hlavní displej?

Ve vzdálené budoucnosti, kdy bude zcela běžné autonomní řízení, možná ano. Nyní se snažíme obrazovky v interiéru naopak zvětšovat, abychom na nich mohli zobrazit ještě více informací.

SEAT Ateca FR

Co si myslíte o možnosti používání smartphonů k odemknutí automobilů?

SEAT el-Born bude mít digitální klíč, který si můžete stáhnout do smartphonu a odemykat s ním automobil. Tento digitální klíč lze navíc poslat známému, rodině či kamarádovi. Ti si mohou půjčit vaše auto ve chvílích, kdy jej nepoužíváte.

Jak přesně tato technologie funguje? Myslíte, že je odemykání automobilu smartphonem dostatečně bezpečné?

Ano, najali jsme experty na kyberbezpečnost a také odborníky z několika externích společností, kteří mají za cíl neustále testovat naše bezpečnostní systémy. Takto se snažíme najít případné slabiny a systémy ještě vylepšit. K odemknutí automobilu postačí, když bude váš smartphone disponovat funkcí NFC. Po nasednutí do vozidla je potřeba telefon položit na speciální místo a můžete nastartovat.

Jak moc je podle vás kvalita infotainmentu důležitá pro vaše zákazníky? Domníváte se, že jsou ochotní připlatit si za vylepšený infotainment?

Podle mého názoru rozhodně ano. Dříve zákazníky zajímal primárně výkon, ale dnes je to právě kvalita infotainmentu. Oproti ostatním automobilkám máme v průměru velmi mladé zákazníky, pro které jsou konektivita a infotainment opravdu důležité.

Jak moc je pro vás v SEATu zajímavé autonomní řízení?

Autonomní řízení je pro nás důležité téma. V současnosti se však více soustředíme na konektivitu, infotainment a mikromobilitu. Například SEAT el-Born nabídne druhou úroveň autonomního řízení a popravdě bude mít velmi blízko k úrovni třetí.

Jaký je váš osobní názor na SEAT Minimó? Využila byste takovýto automobil?

Rozhodně využila. Žiji v Barceloně a toto auto je skvělé do velkoměst, navíc v Barceloně chtějí v současnosti omezit provoz klasických spalovacích automobilů v centru města. Sama vlastním SEAT Ateca a bydlím 30 až 40 minut od centra. Parkování v Barceloně je natolik problémové, že pokud chci jet do centra, jedu nejprve raději domů, kde zaparkuji auto do garáže a do centra se dopravím na motorce. Minimó je podle mě díky své velikosti mnohem komfortnější, neboť se s ním oproti klasickým automobilům mnohem lépe parkuje a zároveň je o poznání bezpečnější než motocykly.

Pokud navíc chcete jezdit primárně po městě, nepotřebujete obvykle ani veliké auto, ale spíše možnost se dostat všude včas a snadno zaparkovat. V současnosti pracujeme se zástupci Barcelony, abychom vyjednali lepší podmínky pro vozy Minimó, jako například při parkování. Minimó je také velmi zajímavé pro fleetové zákazníky. Mnoho uživatelů podle mě v budoucnu ani nebude chtít vlastnit automobil, ale raději se zapojí do sdílené ekonomiky. V Barceloně jsou například velmi populární elektrické skútry a věřím, že Minimó nabídne komfort a bezpečnost automobilu a zároveň obratnost motocyklů.

Děkujeme za vaše odpovědi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze