Převezli 17 tun nákladu mezi dvěma státy Evropy zcela bez emisí

18
Převezli 17 tun nákladu mezi dvěma státy Evropy zcela bez emisí
Fotografie: Sennder
  • Jela se trasa z Rotterdamu do Antverp
  • Kamion musel na své cestě 2krát dobíjet
  • Nabíjení trvalo celkem 2 hodiny a 40 minut

V rámci pilotního projektu elektrické nákladní dopravy přepravila společnost Sennder 17 tun nákladu pro společnost Cabot z nizozemského přístavu Rotterdam do belgických Antverp. Poté se elektrický náklaďák vrátil zpět na svou základnu. Samotná přeshraniční okružní cesta měla více než 300 km, což ukazuje, že i převážet zásilky po Evropě lze čistě bez emisí.

Pilotní projekt byl proveden s cílem otestovat dlouhodobé schopnosti elektrických nákladních vozidel o hmotnosti více než 40 tun. Provozovatel elektrických nákladních vozidel s nulovými emisemi, společnost BREYTNER, ve spolupráci s Hn Post & Zonen, poskytla těžké nákladní vozidlo s maximální celkovou hmotností 50 tun a dojezdem baterie na jedno nabití 150 km. Auto se tak muselo během své cesty dobíjet, přičemž jedno nabití proběhlo na cestě do cíle a druhé při návratu na základnu. Každé nabití trvalo přibližně hodinu a dvacet minut. Proběhlo vždy v Nizozemsku, jelikož je to země s jednou z nejhustších nabíjecích sítí na světě.

Diskuze ke článku
Jaromír Melichar
Jaromír Melichar
Co kdybyste přestali lhát už názvem článku!? Elektromobilita NENÍ bez emisí!!!
Nekdo Nekdy
Nekdo Nekdy
denní výkon vozidla v mezinárodní dopravě by měl být zhruba 500 km. Řidič má 8 hodin pracovní výkon. Kdybych dal 2 hodiny na nabíjení na den, tak za měsíc by zhruba nebyl týden v práci. Takže asi by muselo být vyrobeno o kolik kamionů víc, aby se převezlo všechno zboží? U kamionu v dnešní době s těmito bateriemi uplně slepá ulička. Rozvoz po městě a okolí, max regionální doprava, ale i na té najezdíte v klidu 400 km a více. To je, když vám někdo něco nutí a nic o tom neví. Tahle společnost co to předvádí je dotovaná z evropských dotací. To se asi daňovým poplatníkům nebude chtít platit každému dopravci.
Pavel Nezbeda
Pavel Nezbeda
To je super když to dokázali bez opotřebení brzd , pneumatik , elektriku taky získaly bez emisí . Ono i při vyrobení solárního panelu vznikají emise a co likvidace . Zas jen lži jak jsou bezemisní .
Martin Ševčík
Martin Ševčík
Tak předpokládám, že elektrika se musela musela někde vyrobit, tahač taky, baterie též. Takže o bezemisní jízdě nemůže být řeč ani v nejmenším. A na 300 km dlouhé cestě "jenom" dvakrát dobíjet? Tomu fakt říkám úspěch!!! Nehledě na to, že jen za dobu dobíjení to klasický kamion v podstatě udělá celé i s vykládkou a odveze o třetinu těžší náklad 😃

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze