Pražská supertramvaj je opět o krok blíže nasazení do pravidelného provozu

Pražská supertramvaj je opět o krok blíže nasazení do pravidelného provozu
Fotografie: Škoda Transportation
  • Nové pražské tramvaje Škoda ForCity Plus 52T úspěšně prošly typovým schválením a homologací
  • Škoda Group dodá všech 20 vozidel podle plánu do začátku prosince, dva roky od podpisu smlouvy
  • První tramvaje by se do pravidelného provozu s cestujícími měly vydat zhruba za tři týdny

Plně nízkopodlažní tramvaje Škoda ForCity Plus 52T určené pro Prahu úspěšně dokončily proces typového schválení a homologace. Nová generace městských vozidel od Škoda Group tak splnila všechny technické zkoušky, předepsaný nájezd 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc kilometrů v reálném provozu s pasažéry. Tím se otevřela cesta k jejich předání Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) a brzkému nasazení do ostrého provozu.

Ve vozovně Hloubětín je aktuálně již 13 hotových vozidel, zbylých sedm je pak ve finální fázi výroby. Podle smlouvy budou všechny tramvaje dodány nejpozději začátkem prosince 2025 – tedy dva roky od podpisu rámcové dohody. Proces homologace přitom zabral jen 22 měsíců, což je podle DPP v evropském měřítku mimořádně rychlý výsledek.


Cestování po Praze komfortnějšími a bezpečnějšími tramvajemi je zase o kousek blíže realitě, protože úspěšné získání homologace je stěžejním krokem k dokončení celé první série tramvají Škoda ForCity Plus 52T. Je nám velikou ctí dodávat tramvaje pro naše hlavní město a těší nás, že se výrobu i dodávky daří postupně dokončovat v plánovaných termínech a bez komplikací. Je to úctyhodná práce našeho týmu, když dokázal získat schválení vozidla pouhých 16 měsíců od zahájení výroby,“ říká Petr Novotný, CEO Škoda Group.

Nové tramvaje každopádně přinášejí do pražské MHD moderní technologie i vyšší komfort pro cestující. Nabízejí plně klimatizovaný interiér s novými ergonomickými sedadly, pokročilý informační systém a ekologické LED osvětlení. Klíčovou inovací je elektromechanická brzda s přesnějším a tišším chodem, která zároveň snižuje nároky na údržbu. K bezpečnosti přispívá antikolizní systém s LiDARem a k úsporám energie zase rekuperace brzdné energie, vracející elektřinu zpět do sítě.

Podle rámcové smlouvy může Škoda Group dodat až 200 vozidel nového typu, z nichž prvních 20 přijde letos, dalších 20 v roce 2026 a zbytek může DPP objednat v rámci opce.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze