Ford se loni rozhodl, že oživí slavný model Capri, který se nabízel ve třech generacích a poprvé se na trhu objevil již v roce 1968. Nástupce, který ale rozhodně nelze považovat za čtvrtou generaci, přichází v roce 2025 a je k dispozici ve třech variantách. My jsme do testu zvolili nejdražší provedení AWD Premium, které kromě výkonu 340 koní a celkem bohaté výbavy přináší možnost využívat baterii s čistou kapacitou 79 kWh. Základní cena testovaného vozu činí (v rámci akčního bonusu) 1 399 900 Kč a v základu jsou například 20" disky, audiosystém B&O, Matrix LED světlomety či elektricky ovládané sedadlo řidiče. Náš testovaný exemplář má příplatkový modrý lak karoserie, tepelné čerpadlo a plně prosklenou střechu bez možnosti otevření. Již teď nás mrzí fakt, že v rámci komfortnější jízdy Capri nenabízí možnost přikoupit adaptivní odpružení, které by se k jeho potenciálu náramně hodilo.
V kabině to vypadá klasicky „fordovsky“ a hlavní dominantu zde tvoří na výšku orientovaný dotykový displej. Ten má oproti modelu Mustang Mach-E jednu velkou vychytávku. Obrazovka v Capri je schopna měnit svůj úhel sklonu. To pomáhá nejen proti odleskům slunce ze strany, ale současně se za obrazovkou skrývá tajný odkládací prostor, kam se bez problému vejde hromada cenností. V rámci nejvyšší výbavy Premium si užíváme přítomnost sportovně tvarovaných předních sedadel s plně elektrickým ovládáním a certifikací AGR. Mínusem je za naopak ovládání voliče převodovky napravo pod volantem, takže páčka stěračů je po vzoru koncernu Volkswagen umístěna nalevo. Oživený Ford Capri je pak vlastně sourozenec Volkswagenu ID.4, což se projevuje nejen v kabině.
V rámci pohonu lze volit několik variant, ale jen ti nejnáročnější budou spokojeni s verzí, o které právě čtete. Výkon 340 koní, točivý moment 679 Nm a možnost jet rychlostí až 180 km/h, to jsou jen jedny z mála předností nového Capri AWD. Zimní počasí nám ale nepřeje po stránce spotřeby, kdy zatím evidujeme průměr 21,7 kWh na 100 km. S vozem ale máme v plánu jet i test spotřeby, který ukáže, jaká je realita v kombinovaném provozu. S vozem jsme již stihli jet po kluzké zasněžené silnici a i přes plně aktivní elektronickou stabilizaci si Capri „rádo hodilo zadkem“. A zatímco třeba Volkswagen ID.4 se stejným pohonným ústrojím nese sportovní označení GTX, Ford si na nic nehraje a na přítomnost 340 koní nikterak neupozorňuje.
Technické parametry Ford Capri Long Range AWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 634 × 1 872 × 1 626 mm, 2 099 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm |
| Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 592 km |
| Cena od | 1 179 900 Kč |

