😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Právě testujeme omlazenou Kiu Sorento 1.6 T-GDi Hybrid 4WD

1
Právě testujeme omlazenou Kiu Sorento 1.6 T-GDi Hybrid 4WD
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Po ujetí 240 km evidujeme spotřebu 6,8 litru na 100 km
  • Facelift přináší hromadu nové výbavy a vylepšený jízdní komfort
  • Nevýhodou jsou otravní bezpečnostní asistenti a absence Matrix LED světlometů

Na týdenní test jsme převzali model Sorento, který koncem roku 2023 prošel faceliftem. Jako první jsme zvolili klasické hybridní provedení s motorem 1.6 T-GDi, které můžete znát například z modelu Hyundai Santa Fe, jenž sdílí stejnou techniku. Omlazené Sorento na první pohled zaujme přepracovanými předními partiemi, které dostaly nově tvarované LED světlomety ve tvaru připomínajícím písmeno T. Dále tu máme odlišnou masku chladiče a jiný přední nárazník. Naopak záď se prakticky nezměnila. Zde je instalována lehce odlišná grafika světel a obě části světel jsou propojeny. Pro větší změny je tak potřeba vyčkat na další generaci vozu.

Testovaný vůz nás dostává bohatou výbavou, kam se nově řadí například systém pro startování pomocí otisku prstu. Sorento je dále vybaveno bezdrátovým nabíjením telefonů, šesti dobíjecími porty typu USB-C (dva v každé řadě sedadel) a hezky hrajícím audiosystémem Bose. Hodně nás dostává „Bederní stabilizační systém během jízdy“ pro sedadlo řidiče. Pokud je tato funkce aktivována v palubním menu vozu, v případě potřeby sedadlo „přenastaví“ bederní opěrku a bočnice se automaticky stáhnou a zase uvolní. K tomu se sedačka řidiče při každém prudším sešlápnutí pedálu naklopí, což by dohromady mělo řidiče udržovat v pozornosti.

Hybridní soustava dodává výkon 215 koní a poháněna jsou v tomto případě všechna čtyři kola. Využít jsme již stihli taktéž tři režimy jízdy (Eco, Normal a Smart) a díky počasí, které aktuálně panuje, zřejmě dojde i na terénní režim Snow. O přenos síly na kola se stará automat se šesti stupni a po ujetí 240 km evidujeme spotřebu 6,8 litru na 100 km. Jsme si ale jisti, že i díky instalovanému elektromotoru a baterii s kapacitou 1,49 kWh se tato hodnota ještě sníží.

Technické parametry Kia Sorento (2024) Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 815 × 1 900 × 1 700 mm, 1 857 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon158 kW, 215 koní, točivý moment: 367 Nm
Baterie1,49 kWh (1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 249 980 Kč