😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV 4WD TOP (2025)
test

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV 4WD TOP (2025)

Laťka je zase o něco výše

Kia Sorento patří mezi silné hráče ve světě velkých SUV dostupných na evropském trhu. A jelikož tento model prošel koncem roku 2023 výraznějším faceliftem, rozhodli jsme otestovat hybridní provedení s pohonem všech kol a nejvyšší výbavou TOP.

Čtvrtá generace Sorenta se představila již v roce 2020, a tak její omlazení již bylo potřeba. Díky němu tak například přední část vozu dostala novou masku chladiče a přední LED světlomety mají naprosto nový tvar. Ten je ostřejší a současné Sorento se díky nim vizuálně přibližuje EV9. Škoda jen, že přední světlomety postrádají funkci Matrix. I v nejvyšší výbavě se tak řidič vozu musí spokojit výhradně s pevným kuželem světla, který se maximálně automaticky změní ve stavu potkávací/dálkový režim. Výhodou je alespoň přítomnost předních LED mlhových světel, která dokáží lehce rozšířit světelný tok směrem do strany. Facelift se dá poznat taktéž na zádi vozu, kde se lehce změnila grafika světlometů a jejich horní část je nyní propojená. Zbytek změn zahrnuje nové logo na přední kapotě a nový přední nárazník.

Technické parametry Kia Sorento (2024) Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 815 × 1 900 × 1 700 mm, 1 857 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon158 kW, 215 koní, točivý moment: 367 Nm
Nádrž67 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 249 980 Kč

Pro modernizované Sorento jsou k dispozici tři nová provedení litých kol o velikosti 18, 19 a 20 palců. Změnou prošla taktéž nabídka laků, kdy přibyly nové odstíny šedá Volcanic Sand, šedá Interstellar a zelená Cityscape. Kromě nich jsou k dispozici další laky, takže nabídka je vážně široká. Mnou testované provedení dorazilo na 19" discích, které byly obuty do pneumatik s rozměry 235/55. Líbil se mi lak karoserie Volcanic Sand, který ve výbavě TOP vyžaduje příplatek 20 tisíc Kč. Omlazenému Sorentu to zkrátka slušelo a stěžovat jsem si nemohl ani v kabině. Po usednutí jsem byl ohromen vnitřním prostorem a futuristickým ztvárněním. Přitom ale výrobce nezapomněl na dostatek fyzických tlačítek, skrze která se ovládají například jízdní režimy, asistent pro sjezd svahu nebo systém pro rozpoznávání otisků prstů, který řidiči umožňuje propojit svůj uživatelský profil a spouštět motor, případně poslouží k aktivaci režimu parkování s obsluhou (tzv. Valet Mode) jako alternativa k zadávání kódu PIN.

Líbilo se mi celkové zpracování a materiály v kabině, které působily až prémiovým dojmem. Dominantou kabiny pak byl 12,3" dotykový displej infotainmentu s navigací a 12,3" přístrojový štít řidiče. Ve výbavě nechyběl ani 10" head-up displej, u kterého bych ale uvital o něco větší font písma. Aktuální zobrazení je moc titěrné a řidič, který například nosí brýle na dálku, bude muset hodně ostřit, aby přečetl zobrazované informace. Nejen při jízdě se hodilo digitální vnitřní zpětné zrcátko a naprosto fantastické bylo sedadlo řidiče. Nejenže bylo dostatečně rozměrné a disponovalo výhřevem a odvětráváním, ale současně nabízelo i masážní program.

Ten v sobě navíc zahrnuje aktivního asistenta, který se stará po celou dobu cesty o to, aby vás nebolela záda. Funguje to tak, že každých 15 až 30 minut se sedadlo řidiče přifoukne, změní tvrdost bederní opěrky a v případě potřeby i lehce pohne s naklopením sedáku. Člověk by to možná na první dobrou neřekl, ale ono to vážně funguje. Ve sportovním režimu se pak automaticky stáhnou bočnice blíže k tělu, což dělá například i mnoho BMW. Sorento patří mezi velká SUV, a tak se nelze divit, že v jeho kabině je moře místa ve všech směrech. Dokonce je možné zakoupit verzi se sedmi místy k sezení, ale já osobně bych doporučoval zůstat u testované pětimístné varianty. Ta nabízí nejen dostatek místa vzadu a polohovatelnou/posouvatelnou dělenou lavici v poměru 60:40, ale současně se hodí i objem kufru 697 až 2 085 litrů. Hlavně druhá hodnota postačí k odvezení hromady nákladu a i jinak hodně prostorná Škoda Superb Combi současné generace může blednout závistí.

Sorento bylo vybaveno asistentem pro jízdu na dálnici ve verzi 2.0. Ten společně s asistentem pro změnu jízdního pruhu a 360° monitorovacím systémem s funkcí 3D zobrazování nabízel skoro až autonomní jízdu, protože jen málokdy vůz potřeboval mou korekci. V rámci hybridní verze se pod kapotou skrývala „stará známá“ technika, kterou najdeme u mnoha hybridních modelů z koncernu Hyundai/Kia. Pohonnou soustavu zde tvořil spalovací motor 1.6 T-GDI, který byl doplněn o elektromotor a malou baterii. Kombinovaný výkon činil 215 koní a točivý moment dosahoval 367 Nm. O přenos síly na všechna čtyři kola se starala automatická převodovka se šesti stupni a v rámci jízdy jsem měl na výběr tři silniční (Eco, Normal a Smart) a tři offroad režimy (Snow, Mud a Sand). Výhodou čtyřkolky je hlavně to, že díky systému TOD (Torque on Demand) lze počítat s rozdělením točivého momentu v rozmezí 100 % přední náprava a 0 % zadní náprava, nebo pak s poměrem 50:50. Nikdy tak Sorento nebude čistou zadokolkou, ale v těžším terénu se rozhodně neztratí.

Trošku mi vadilo tužší nastavení pružin a tlumičů, což se možná hodí v případě sportovnější jízdy na hladké okresní silnici, ale stačí vjet na špatně udržovaný úsek a rázem se vůz začne otřásat a tvrdší rány od podvozku pocítí celá posádka. V tomto případě bych proto ocenil, že když už se mění jízdní režim, společně s tím by přišlo vhod adaptivní odpružení. To ale pro aktuální Sorento zakoupit nelze ani v rámci příplatkové výbavy. A za kolik vlastně 215koňové korejské SUV jezdí? Kdo má lehčí nohu na pedálu plynu, díky častému využívání jízdy na elektřinu se mu podaří dostat na průměr okolo 6 litrů na 100 km. Sportovnější jízda zvedne odběr o dva litry a dálnice si vyžádají odběr 7 litrů na 100 km. Navzdory hybridní technice velmi mile překvapil objem palivové nádrže, který činil 67 litrů. Na plnou nádrž tak nebude problém s troškou štěstí ujet skoro 1 000 km, což je velmi slušné. Někomu by ale nemusela stačit nejvyšší maximální rychlost 183 km/h, kterou je Sorento schopné v rámci verze HEV vyvinout.

Omlazená Kia Sorento se mi líbí z mnoha úhlů pohledu. S faceliftem vypadá více dynamicky, nabízí dostatek místa pro čtveřici dospělých vzrostlých osob a ani po stránce spotřeby a jízdní dynamiky se nejedná o slabý průměr. U příští generace bych ale rozhodně ocenil o něco měkčí podvozek a chytřejší hlavní LED světlomety. Testovaný vůz totiž vycházel na 1 509 980 Kč, za což již lze vybírat z celé řady konkurentů. Na druhou stranu, kdo nechce zapadnout do šedého nudného průměru, pro něj může být Kia Sorento Hybrid ve výbavě TOP zajímavou volbou, která nabídne mnoho pozitiv.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

kia-sorento-2024
Klady
  • facelift přinesl nové prvky výbavy
  • ortopedický program pro sedadlo řidiče
  • nízká spotřeba při klidném stylu jízdy
  • bohatý vnitřní prostor
Zápory
  • absence chytrých světlometů Matrix LED
  • podvozek by mohl být o něco měkčí
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze