Právě testujeme MG4 XPower s výkonem 435 koní

Právě testujeme MG4 XPower s výkonem 435 koní
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Z 0 na 100 km/h verze XPower zrychlí za 3,8 sekundy
  • V edici Green se cenově vejde pod jeden milion Kč
  • Spotřeba po ujetí 480 km činí 19,7 kWh na 100 km

Ve světě elektromobilů se stále více rozrůstá počet sportovních verzí s výkony přes 400 koní. Jenže každý z nich většinou stojí přes jeden milion Kč. Pro méně náročné je tu ale značka MG, která v rámci některých kompromisů nabízí ostré provedení modelu MG4. To nese dodatek XPower, kolega Marek jej již stihl prohnat po mosteckém polygonu a nyní přišel čas na klasický velký test. V něm se zaměřujeme na každodenní jízdní komfort, spotřebu na dálnici a taktéž zkoumáme chování na limitu v rámci sportovní jízdy. S vozem jsme ujeli 480 km, zatím evidujeme spotřebu 19,8 kWh a nutno dodat, že při každé jízdě běží klimatizace na čtvrtý stupeň z devíti.

Testované provedení je v edici Green. To lze bezpečně poznat podle matně tmavého zeleného laku karoserie. Už jen tento prvek výbavy láká pozornost ostatních a co teprve nápis Green Edition na víku kufru či oranžové brzdové třmeny. V kabině je překvapivě celkem dost místa, a to na obou řadách sedadel. Díky elektrické koncepci není v zadní části vystouplý středový tunel, což pomáhá při přepravě pátého cestujícího. Naopak stížnosti zatím máme k ovládání startování vozu. Zatímco v mnoha jiných elektromobilech stačí usednout, lehce zmáčknout pedál brzdy a otočit voličem převodovky, v případě MG4 XPower je potřeba co nejvíce zašlápnout pedál brzdy, být připoutaný a pak teprve se vůz uráčí zvolit režim R nebo D.

MG4 XPower nabídne pohon všech kol, výkon 435 koní a krouticí moment 600 Nm. Díky tomu z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,8 s a rozjede se až na 200 km/h. Vůz nabízí bezkonkurenční poměr cena/výkon v této třídě nejen mezi elektromobily a jak jsme již stihli zaregistrovat, ostrá sportovní jízda nedělá verzi XPower žádný problém. Za volantem nejsilnější verze MG4 je ale potřeba mít hodně řidičských zkušeností. Zadní náprava občas ráda tlačí vůz do smyku a na mokrém povrchu je vůz spíše nedotáčivý. Při přetáčivém (déle trvajícím smyku) se pro změnu na pár sekund odpojí plyn, což může nezkušeného řidiče vyděsit. Více podrobností si necháme do klasického testu, kde se mimo jiné dozvíte, jak je to s rychlostí nabíjení.

Technické parametry MG 4 XPower

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 287 × 1 836 × 1 516 mm, 1 878 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon320 kW, 435 koní, točivý moment: 600 Nm
Baterie64 kWh (61,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 350 km
Cena od999 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze