Přibližně před dvěma lety britsko-čínská značka MG uvedla svoji elektrickou vlajkovou loď, alespoň pokud jde o evropský trh. Tou je elektrické SUV MG Marvel R, které kromě většího prostoru nabídne i výkon 132 kW a pohon všech kol. Ve verzi Performance pak má dokonce výkon 212 kW (288 koní) a tři motory. Na český trh se ale tento vůz nedostal, tedy alespoň ne oficiálně.
Technické parametry MG Marvel R Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 674 × 1 919 × 1 613 mm, 1 920 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 212 kW, 288 koní, točivý moment: 665 Nm |
Baterie | 70 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 90 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km |
Cena od | 974 000 Kč |
Největší český autobazar AAA Auto totiž jeden kus přivezl jako ojetinu ze zahraničí a u příležitosti otevření centra zánovních elektromobilů v Čestlicích jsem si tento vůz mohl projet. A šlo rovnou o verzi Performance, která je pravděpodobně nejlevnějším sériovým elektromobilem se třemi motory v Evropě. Na stovku zrychlí za 4,5 s a rozjede se maximálně na 200 km/h. Dojezd podle WLTP pak díky baterii o kapacitě 70 kWh činí 402 km v kombinovaném režimu.
Zánovní kus MG Marvel R Performance
Testovaný vůz je z roku 2023, tedy opravdu zánovní. To dokládá i nájezd 7 tisíc km, což ukazuje na to, že šlo pravděpodobně o předváděcí vůz. Zdraví baterie (SoH) pak je 100 % a vůz má poměrně bohatou výbavu. I když celkové parametry nevypadají špatně, nabíjení nepotěší, protože na rychlonabíječce je maximální udávaný výkon 94 kW. Palubní nabíječka pak má standardních 11 kW. To ale vyváží cena vozu 799 900 Kč.
Z interiéru mám docela dobrý pocit, není to prémiová kvalita, ale špatné to není. Většinou jde o příjemné materiály, mezi nimiž převládá syntetická kůže. Najdou se zde i nějaké ty tvrdé plasty, ale není jich mnoho a zpravidla jsou na místech, kterých se běžně posádka nedotýká, takže to tolik nevadí. Při pohodlné pozici za volantem mi při mých 192 cm výšky vzadu zbývá ještě pár centimetrů před koleny. Místa tedy mám dostatek, byť bych u auta této velikosti čekal o něco více prostoru.
Nejvíce jsem ale zvědavý na jízdu, takže vyrážím z Čestlic. Nejprve jedu spíše po obcích Čestlice a Průhonice, kde moc nemám šanci vyzkoušet dynamiku, ale s autem se mi jede příjemně. Pouze mi vadí absence pádel pod volantem pro regulaci rekuperace, ale to je běžné u všech vozů MG. Spotřeba se v tomto režimu pohybuje mírně nad 20 kWh/100 km, ale evidentně ji zvyšuje i klimatizace, protože je opravdu vedro a klimatizaci mám nastavenou na komfortních 22 °C.
Na dálnici ani tři motory nestačí
Po vyjetí na okresky zkouším i dynamiku a musím uznat, že zejména do 100 km/h má MG Marvel R opravdu solidní zátah. Zároveň cítím i jistotu z podvozku při jízdě v zatáčkách, byť je to trochu na úkor komfortu. Ale mně takto naladěný podvozek připadá jako optimální, protože jen větší nerovnosti o sobě dají trochu více znát a sportovnější naladění je pro mě příjemnější než houpavý podvozek. Nemám ale možnost auto vyzkoušet v extrému. Snad se nám podaří zápůjčka i na klasický test.
Na dálnici je dynamika solidní jen do určité rychlosti, protože nad 100 km/h začíná zrychlení slábnout a okolo 130 km/h už nezrychluje tak ochotně jako v nižších rychlostech. Ale ani tak se v tomto směru nemá za co stydět. Spotřeba při dynamičtějším stylu jízdy ale samozřejmě stoupá a v cíli palubní počítač ukazuje 24,5 kWh/100 km, což by při kapacitě 70 kWh odpovídalo dojezdu 285 km. Byla to ale minimálně z poloviny docela dynamická jízda, takže při normální jízdě to bude lepší.
MG Marvel R Performance je tedy zajímavé auto a za danou cenu nemá konkurenci. Podle mě je škoda, že se v Česku neprodává oficiálně, ale jsem rád, že alespoň AAA Auto se rozhodlo sem vozidlo přivézt a věřím, že to nezůstane pouze u jednoho kusu, protože kupce si vůz určitě najde.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz